Hoş geldiniz, Ziyaretçi
Kullanııcı Adı: Şifre: Beni hatırla
O.E.R Forum Sayfasına Hoşgeldiniz

Lütfen tanıdıklarınıza ve arkadaşlarınıza forumumuzdan bahsediniz. Sizin desteklerinizle bu sayfalarda gençlerimizin geleceği ve sektörel sorunlarımız hakkında pek çok konuyu tartışacağız.

BAŞLIK: PİLOT İLDEKİ KURUMLAR

PİLOT İLDEKİ KURUMLAR 24 Tem 2014 15:31 #129

  • türkiyem
  • türkiyem Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Gönderiler: 813
  • Teşekkür Sayısı: 239
  • Başarı: 0
Sayın onur samimiyetiniz ve verdiğiniz cevaplar için tşk ederim ve kesinlikle dediğini gibi planlama kalkarsa ancak bu sistem iyilere zarar vermez dürüst çalışan kurumları da bitirmez
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

PİLOT İLDEKİ KURUMLAR 24 Tem 2014 16:04 #130

  • onnr
  • onnr Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Yeni Uye
  • Gönderiler: 8
  • Teşekkür Sayısı: 14
  • Başarı: 0
Bizi 160 öğrencimiz var. Hepsi devam eden çocuklar. Yazdığımız raporu aşağıya ekliyorum. Yine sorularınza ceap vermeye çalışırım.

DAMAR DOĞRULAMA SİSTEMİNDEKİ SORUNLAR
1- Cihaz doğrulama yaparken, bazı öğrencileri çok zor doğrularken, bazı öğrencilerde doğrulama işlemini gerçekleştirememektedir. Bu çerçevede yaklaşık 10 öğrencinin doğrulaması yapılamamış(listesi ekte sunulmuştur), bu öğrenciler Rehberlik Araştırma Merkezi’ne yönlendirilmiştir. Alınan bilgiye göre Rehberlik Araştırma Merkezi’nce de bu öğrencilerinin doğrulamasının yapılamaması üzerine durum bakanlığa iletilmiş, bakanlıkça kayıtlar silindikten sonra tanılama işlemi yeniden yapılmıştır. Ancak bu süre 4-5 gün sürmüş, bu süreçte kurumumuzca bu örencilerin eğitimleri verilmiştir. Bu çerçevede söyleyeceğimiz bir husus bu kişilerin eğitim bilgi girişlerinin yapılmasıdır. Doğrulama işleminde sıkıntı yaşadığımız öğrenciler çoğunlukla sabit olup, ara sıra farklı kişilerde de sıkıntı yaşanmaktadır. Bu sorunlar nedeniyle ciddi bir zaman kaybı ile birlikte, uzun vadede maddi kayıplar yaşanması olasıdır.
2- Cihaz doğrulama işlemi esnasında ara sıra donmaktadır. Bu durumda power tuşuna basılarak kapatılıp tekrar açılmakta ve bu sürede 3-5 dakika zaman kaybı yaşatmaktadır. Seans başı personel ve öğrenci doğrulamalarını yapmak için ortalama 15 dakika süre olduğu düşünüldüğünde, cihazın donması nedeniyle yaşattığı zaman kaybı işleyiş açısından ciddi bir kayıptır.
3- Cihaz üzerinde, seans giriş ve çıkışında personel ve öğrenci doğrulama yaptığı halde, mebbis sisteminde yapılan eğitim bilgisi girişlerinde bireyin ya da personelin damar kaydının alınmadığını ve eğitim bilgisi girişinin yapılamayacağını gösteren bir uyarı ile karşılaşılmaktadır. Bu durum seansların ortalama %70i için geçerlidir.
4- Damar doğrulama sisteminde 0-6 yaş grubuna dahil olan çocukların velilerinin damarları tanımlanmış ve öğrencilerle birlikte velilerin de derslere gelmesi zorunlu kılınmıştır. Velilerimizden bazılarının gerek işi nedeniyle, gerekse çeşitli özel nedenlerle kurumumuza her seans gelmesi mümkün olmamaktadır. (Rehberlik Araştırma Merkezi’nde tanılaması yapılan velilerin bir kısmı, kendilerinin her seansta kuruma gelip damar doğrulama işlemi yapılması gerektiğini bilmediklerini beyan etmişlerdir.)
5- İş planına kaydedildiği halde derse gelmeyen öğrenciler hususunda bir telafi sistemi yoktur. Bu nedenle öğrenci aynı haftada başka bir gün derse gelebilecekken, iş planında değişiklik yapılamadığından derse alınması mümkün olmamaktadır. (İş planı değişikliği damar tanıma sistemi yoğunluğu nedeniyle gözden kaçabilmektedir.)
6- Cihazın sistemle uyumunu gösteren bir ekran olmaması, sistemin kullanılabilirlik özelliğini oldukça düşürmektedir. Öğrencilerin eğitim bilgisi girişlerinde çıkan hatalar da bu maddede belirtilen sorundan kaynaklanmaktadır.
7- Damar doğrulama sisteminin seans giriş ve çıkışlarında sürekli tekrarlanması, öğretmenlerin dinlenme sürelerini kısıtlamaktadır. Öğretmenler iki seans arasında neredeyse hiç aralık vermeden sürekli çalışmaktadır. Bu durum personelin çalışma performansını ciddi bir oranda düşürmektedir.
8- Sisteme ilişkin yazılımlar yeniden gözden geçirilip, sistem oturuncaya kadar eski uygulamaya devam edilmeli, bu ay için yukarıdaki bölümde belirtilen hususlar nedeniyle sistemin eski durumda açılarak eğitim bilgi girişlerine izin verilmesi, maddi kayıpların giderilmesi için en geçerli yöntem olacaktır.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: tartanc, sefkat, kurs2 ve bu kullanıcının diğerlerinden 6 teşekkürü var

PİLOT İLDEKİ KURUMLAR 24 Tem 2014 16:34 #131

  • barisltd
  • barisltd Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Cats bite!
  • Gönderiler: 2509
  • Teşekkür Sayısı: 2514
  • Başarı: 10
Tüm bahsettiğiniz bu sıkıntılara rağmen sadece 30 ders kadar bir kayıp yaşıyorsanız bu oldukça iyimser bir sonuç...

Bizim sadece rapor yenilemelerinden aylık kaybımız bundan fazla oluyor. :)
It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: tartanc, 4558, EceMina

PİLOT İLDEKİ KURUMLAR 24 Tem 2014 16:39 #132

  • türkiyem
  • türkiyem Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Gönderiler: 813
  • Teşekkür Sayısı: 239
  • Başarı: 0
Bu kadar sorunu biz yaşasak kesin biterlz hatta kayıp yüzde 50 yi bulur .. Gerçektende şaka gibi
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

PİLOT İLDEKİ KURUMLAR 24 Tem 2014 16:42 #133

  • kurs2
  • kurs2 Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Gönderiler: 428
  • Teşekkür Sayısı: 256
  • Başarı: 4
Meb pilot illeri gayet özenle seçmiş anlaşılan,sıkıntılar kamuoyuna az yansısın...
Bence Ankara,istanbul,İzmir,Diyarbakır gibi büyük iller acilen damar uygulamasını kendilerinin talep etmesi gerekiyor,gerekiyorki sıkıntılar ortaya çıksın...
Son Düzenleme: 24 Tem 2014 16:45 yazan kurs2. Sebep: ek
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

PİLOT İLDEKİ KURUMLAR 24 Tem 2014 16:59 #134

  • pinaru
  • pinaru Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Altın Uye
  • Gönderiler: 270
  • Teşekkür Sayısı: 111
  • Başarı: -3
Bahsedilen kayıp bence gerçeği yansıtmıyor. %5-%10 şeklinde ki ifade son derece yanıltıcı. Dahası cihaza ödenen para ve telekoma ödenen parada bence kayıp olarak nitelendirilmeli. Dahası benzin vs masrafı da kayıp hanesine yazılmalı. Gelmeyen öğrenciler,sisteme tanıtılamayan öğrenciler,iş planı girişi yapılamamış seanslar vs bunlar hep kayıp. En az % 20 kayıp söz konusu olacaktır. Herkes kendini buna hazırlasın. İşin ciddiyeti ve sistemin uygulanmasındaki güçlük ortada.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

PİLOT İLDEKİ KURUMLAR 24 Tem 2014 17:15 #135

  • onnr
  • onnr Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Yeni Uye
  • Gönderiler: 8
  • Teşekkür Sayısı: 14
  • Başarı: 0
Sayın pinaru;

Biz bu sistemi şuan uyguluyoruz ve bu iş bize de bazı sıkıntılar getirdi. Neden gerçeği söylemeyelim? Bizim kaybımız bu şekilde. Kaybettiğimiz 30 ders de iş planına zamanında müdahale edemememizden kaynaklıdır. Bir daha ki tahmini kaybımız %5 civarında olacaktır.

Fakat şunu da belirteyim; malumunuz pilot iller genelde küçük. Bir arkadaşın dediği gibi büyük şehirlerde ciddi sıkıntılar doğurabilir bu sistem.

Sonuç olarak devam etmeyen öğrenciniz yoksa, çok kayıp yaşamazsınız. Kaybınız bahsettiğim oranlarda olur. Tabi ki kronik devamsızlık yapan öğrencilerinizin üstüne gitmeniz gerekiyor. Zamanında gelmesinin mecbur olduğunu, bakanlığın sistemi takip ettiğini falan söyledik. Hepsi sisteme ayak uyduruyor. Fakat çok şikayeti olanlar da var. Bu yazdıklarımdan sistemi savunduğumu çıkarmayın. Temmuzun başından beri aralıksız çalışıyorum. Oldukça zorlanıyoruz. Umarım iptal olur; ki bence öyle bir ihtimal yok.

Sevgilerle :)
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

PİLOT İLDEKİ KURUMLAR 24 Tem 2014 17:32 #136

  • onnr
  • onnr Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Yeni Uye
  • Gönderiler: 8
  • Teşekkür Sayısı: 14
  • Başarı: 0
Şunu da söyleyeyim. Cihaza ödenen para bir kerelik bir gider. Aylık vpn ücreti de tam emin değilim ama 55 tl civarı olduğu söyleniyor. Bunun dışında benzin masrafı aynı olur ortalama. Hatta daha planlı çalışmaya mecbur olduğunuzdan velileri her seans başı arıyoruz. Ulaşamadıklarımıza servis göndermiyoruz. Böylece servis boşuna gidip geliş olmuyor. Rapor yenilenmesinden kaynaklanan kayıplar tabi ki bu orana dahil değil. Benim verdiğim oran sadece bu sistemin gelmesinden dolayı yaşanılan kayıplar için geçerlidir.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Sayfa oluşturma zamanı: 0.196 saniye
Sistem Kunena Forum