Bizi 160 öğrencimiz var. Hepsi devam eden çocuklar. Yazdığımız raporu aşağıya ekliyorum. Yine sorularınza ceap vermeye çalışırım.
DAMAR DOĞRULAMA SİSTEMİNDEKİ SORUNLAR
1- Cihaz doğrulama yaparken, bazı öğrencileri çok zor doğrularken, bazı öğrencilerde doğrulama işlemini gerçekleştirememektedir. Bu çerçevede yaklaşık 10 öğrencinin doğrulaması yapılamamış(listesi ekte sunulmuştur), bu öğrenciler Rehberlik Araştırma Merkezi’ne yönlendirilmiştir. Alınan bilgiye göre Rehberlik Araştırma Merkezi’nce de bu öğrencilerinin doğrulamasının yapılamaması üzerine durum bakanlığa iletilmiş, bakanlıkça kayıtlar silindikten sonra tanılama işlemi yeniden yapılmıştır. Ancak bu süre 4-5 gün sürmüş, bu süreçte kurumumuzca bu örencilerin eğitimleri verilmiştir. Bu çerçevede söyleyeceğimiz bir husus bu kişilerin eğitim bilgi girişlerinin yapılmasıdır. Doğrulama işleminde sıkıntı yaşadığımız öğrenciler çoğunlukla sabit olup, ara sıra farklı kişilerde de sıkıntı yaşanmaktadır. Bu sorunlar nedeniyle ciddi bir zaman kaybı ile birlikte, uzun vadede maddi kayıplar yaşanması olasıdır.
2- Cihaz doğrulama işlemi esnasında ara sıra donmaktadır. Bu durumda power tuşuna basılarak kapatılıp tekrar açılmakta ve bu sürede 3-5 dakika zaman kaybı yaşatmaktadır. Seans başı personel ve öğrenci doğrulamalarını yapmak için ortalama 15 dakika süre olduğu düşünüldüğünde, cihazın donması nedeniyle yaşattığı zaman kaybı işleyiş açısından ciddi bir kayıptır.
3- Cihaz üzerinde, seans giriş ve çıkışında personel ve öğrenci doğrulama yaptığı halde, mebbis sisteminde yapılan eğitim bilgisi girişlerinde bireyin ya da personelin damar kaydının alınmadığını ve eğitim bilgisi girişinin yapılamayacağını gösteren bir uyarı ile karşılaşılmaktadır. Bu durum seansların ortalama %70i için geçerlidir.
4- Damar doğrulama sisteminde 0-6 yaş grubuna dahil olan çocukların velilerinin damarları tanımlanmış ve öğrencilerle birlikte velilerin de derslere gelmesi zorunlu kılınmıştır. Velilerimizden bazılarının gerek işi nedeniyle, gerekse çeşitli özel nedenlerle kurumumuza her seans gelmesi mümkün olmamaktadır. (Rehberlik Araştırma Merkezi’nde tanılaması yapılan velilerin bir kısmı, kendilerinin her seansta kuruma gelip damar doğrulama işlemi yapılması gerektiğini bilmediklerini beyan etmişlerdir.)
5- İş planına kaydedildiği halde derse gelmeyen öğrenciler hususunda bir telafi sistemi yoktur. Bu nedenle öğrenci aynı haftada başka bir gün derse gelebilecekken, iş planında değişiklik yapılamadığından derse alınması mümkün olmamaktadır. (İş planı değişikliği damar tanıma sistemi yoğunluğu nedeniyle gözden kaçabilmektedir.)
6- Cihazın sistemle uyumunu gösteren bir ekran olmaması, sistemin kullanılabilirlik özelliğini oldukça düşürmektedir. Öğrencilerin eğitim bilgisi girişlerinde çıkan hatalar da bu maddede belirtilen sorundan kaynaklanmaktadır.
7- Damar doğrulama sisteminin seans giriş ve çıkışlarında sürekli tekrarlanması, öğretmenlerin dinlenme sürelerini kısıtlamaktadır. Öğretmenler iki seans arasında neredeyse hiç aralık vermeden sürekli çalışmaktadır. Bu durum personelin çalışma performansını ciddi bir oranda düşürmektedir.
8- Sisteme ilişkin yazılımlar yeniden gözden geçirilip, sistem oturuncaya kadar eski uygulamaya devam edilmeli, bu ay için yukarıdaki bölümde belirtilen hususlar nedeniyle sistemin eski durumda açılarak eğitim bilgi girişlerine izin verilmesi, maddi kayıpların giderilmesi için en geçerli yöntem olacaktır.