Hoş geldiniz, Ziyaretçi
Kullanııcı Adı: Şifre: Beni hatırla
Forum kuralları dahilinde bulunan her konuda yazışabilirsiniz.

BAŞLIK: BİR ÖZ ELEŞTİRİ VE ÖNERİLER

BİR ÖZ ELEŞTİRİ VE ÖNERİLER 06 Şub 2015 05:00 #1

  • ismail örs
  • ismail örs Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Yeni Uye
  • Gönderiler: 11
  • Teşekkür Sayısı: 32
  • Başarı: 0
HERKESE MERHABALAR


Sektörde 16 yıldır çalışan derneklerde çeşitli görevlerle 2003 yılından beri görev yapan bir kardeşiniz olarak bazı öz eleştiler de bulunmak mevcut durumu saptamak ve önerilerde bulunmak istiyorum.Umarım haddimi aşman.Haddimi aşarsam şimdiden af ola diyorum..
Hiçbir iş ve sektör problemsiz değildir hele ki işin kendisi problem odaklı ve sorunlu bireyse o işte problem kaçınılmazdır.Dolayısıyla benim sektörde bulunduğum 16 yıl boyunca problemsiz öyle dört dörtlük bir dönem hiç hatırlamıyorum. SHÇEK döneminde de çok ciddi sıkıntılar yaşandı.Bazı arkadaşlarımız dönemin DGM mahkemelerinde yargılandı SSK ya yıllarca fatura kesemedikleri gibi mahkemelerde süründü sonunda davaları kazandılar ama eminim onlarda ciddi izler kaldı.Her ay ilinizde kaç tane sigorta müdürlüğü varsa hepsine ayrı ayrı her bir fatura için yirmi tane evrak düzenler teslim eder sonrasında yine her birinden ayrı ayrı çek alırdık.Tüm ildeki işlemler sadece SHÇEK il müdürlüğünde yapılır şimdiki gibi herkes kendi ilçesinde işini göremezdi.Emekli sandığı olan memur veliler ayrı ayrı fatura kesilir onların hesabına yatınca kuruma getirmelerini beklerdik.Şimdiki gibi hepsi hesabımıza yatmazdı.Hatta bir ara SHÇEK ile SSK personel listesinin şeklinde anlaşamamıştı da kurumlar SSK dan 4 ay ödeme alamamıştı.Şimdi dört ay ödeme alamamayı düşünebiliyor musunuz.Ay sonuna yetişmediğinde ki durum ortada.YANİ ESKİDEN DE DURUM GÜLLÜK GÜLİSTANLIK DEĞİLDİ.Elbette artıları eksileri vardı ama ONURUMUZ kesinlikle vardı..
2005 yılında MEB e geçişimizi düzenleyen kanun çıktı.2006 Haziran ayından itibaren SHÇEK e bağlı kurumlar MEB e geçmeye başladılar.O dönemde ücretlerimiz şöyleydi..

2004 tek ücret 300 tl asgari ücret ise 303 tl
2005 6+2 seans 329 tl asgari ücret ise 350 tl
2006 6+4 seans 388 tl asgari ücret ise 380 tl

Evet durum böyleydi asgari ücretten bile yüksek ücret alıyorduk.PEKİ NE OLDU DA 8+4 OLDUĞU HALDE ÜCRETİMİZ ASGARİ ÜCRETİN NEREDEYSE YARISINA GELDİ VE NE OLDU DA ONURSUZ HER TÜRLÜ OLUMSUZLUKLA ANILAN KURUMLAR İNSANLAR OLDUK...

işte bunu bulur bilirsek doğru yol haritası hazırlayıp yolumuza devem edebiliriz..
Olanlar şunlardı..
-Sosyal güvencesi olan olmayan herkes hizmetten yaralanmaya başladı.1998 DEN 2006 KADAR 600 Ü bulmayan kurum sayısı birden 1500 leri buldu..Bugün 1900 ü geçti.
-Hizmet alan birey sayısı 1998 2006 arasında 60 binlerde ve sağlık giderinden ödeniyordu devasa sağlık giderlerinde de görünmezken bu sayı 200 binlere çıktı ve direk hazineden ödenen görünen bir gider oldu ve ne kadar artacağı da ön görülemediğinden ürkütmeye başladı.Bugün 295 bin birey hizmet alıyor..
-2006 DA DENİZLİ olayı manşetten patladı arkadaşlar davaları kazandı ama onlar manşete taşınmadığından aklandıkları halde çamurun izi kaldı..
-2007 sektör okuldu rehabilitasyondu derken 2007 genelgesi çıktı davayla durduruldu.Ancak bakanlıkla ilişkiler gerildi sektörle ilgili olumsuz haberler arttı..
-2008 Bakanlık teftişleri başladı manşetlerde yine yerimiz almaya başladık.Oysa sistemsizlikten mevzuatın uygulama hatalarından kaynaklanan sorunlar ağırlıklıydı.Bir çok kişiye astronomik cezalar kesildi davalar açıldı yine önemli bir kısmı kazanıldı ama manşetlerin izi kaldı.
Ve böylelikle olduk onursuz.Şimdi soruyorum burada yazılıyor ya devlet ve onu temsil eden bürokrasi kötü,aileler kötü,personeller kötü,maliye kötü diye diyelim ki onlar kötü biz bu durumun düzelmesi için ne yaptık.Tüm bu saydıklarım bizim iş paydaşımız değil mi..
Bürokratın,ailelerin, personelin insan olduğu gerçeğinden haraketle maruz kaldıkları olumsuz algıyı değiştirmek için ne yaptık.Ben söyleyim hiçbirşey yapmadığımız gibi uzaklaştırdık.Nasıl mı...
Her gün onlarca şikayet olan sektörle ilgili her türlü olumsuzlağa maruz kalan en önemli paydaşımıza kendi genel müdürlüğümüze kendimizi anlatamadık.Sadece bişeyleri düzeltmelerini yeni taleplerimizi sıkıntılarımızı paylaştık hep istedik hala istiyoruz yetmiyor bide kötülüyoruz.PEKİ YAPILMASI GEREKEN NEDİR.BİZE KAMUDA YEGANE SAHİP ÇIKICI OLAN KENDİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜMÜZE SAHİP ÇIKMAMIZ GEREKİR.SEKTÖR OLARAK YAPTIĞIMIZ GÜZEL ŞEYLERİ DE ONLARLA PAYLAŞMAMIZ GEREKİR.BİZLERİN UYGULABİLİR ,SÜRDÜRÜLEBİLİR VE HİZMET KALİTESİ ÖLÇEBİLİR MODELLER ÖNERMEMİZ GEREKİR.BİZİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜMÜZ BUNA BU ŞEKİLDE İNANDIĞINDA DİĞER KAMU KURUMLARINA KARŞI ONLARIN KURUMLARI OLMAMIZ NEDİYLE NASIL SAHİP ÇIKACAKLARINA İNAMAYACAKSINIZ.BEN ÇOK YAKIN BİR ZAMANDA MÜSTEŞAR BEYİN YANINDA ŞİMDİKİ GENEL MÜDÜRÜMÜZÜN VE DAİRE BAŞKANIMIZIN SEKTÖRE EN AZ BİR KURUM SAHİBİ KADAR SAHİP ÇIKTIKLARINA BİZZAT ŞAHİT OLDUĞUM İÇİN SÖYLÜYORUM BUNU.KALDI Kİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜMÜZÜN BELKİ BİZE DEĞİL AMA BİZİM ONLARIN DESTEĞİNE ÇOK İHTİYACIMIZ VAR..
ÖYLEYSE GELİN SEKTÖR OLARAK,
``UYGULANABİLİR,SÜRDÜRÜLEBİR VE HİZMET KALİTESİ DENETLENEBİLİR BİR MODEL`` ÜZERİNDE ÇALIŞALIM.Bu birinci önerimdi.

HER YIL MAYIS YADA EKİM AYINDA``TÜRKİYE DE ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON HİZMETLERİ VERİMLİLİK STRATEJİLERİ VE İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ SEMPOZYUMUYLA ``AÇILIŞINI YAPACAĞIMIZ KAZANIMLARIN PAYLAŞILDIĞI,SERGİLENDİĞİ KURUMLARARASI ÖĞRENCİLERİN VE EĞİTİMCİLERİN KATILDIĞI ÇEŞİTLİ ETKİNLİKLERİN OLDUĞU VE BAKANLIĞIMIZIN HİMAYESİNDE BİR PROGRAM HAZIRLAYALIM.Bu da ikinci önerimdi..
Ve şuanda var olan sıkıntılarla ilgili mesela yönetmelikle ilgili madde belirterek nelerin değişmesi gerktiğni nasıl olursa sektörün rahatlayacağını iş ve hizmet kalitemizin artacağını buralarda paylaşsak diyorum.Buda üçüncü önerimdi..
iyi geceler...
Son Düzenleme: 06 Şub 2015 05:20 yazan ismail örs. Sebep: EKSİK CÜMLE
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: koray, barisltd, kdrcalis ve bu kullanıcının diğerlerinden 9 teşekkürü var

BİR ÖZ ELEŞTİRİ VE ÖNERİLER 06 Şub 2015 09:06 #2

  • AliGalipDursen
  • AliGalipDursen Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Gönderiler: 343
  • Teşekkür Sayısı: 655
  • Başarı: 16
Sayın Örs,

Objektif ve adil analiziniz için teşekkür ederim. Kendi pozisyonlarımıza körü körüne sarılıp muarızlarımız ya da muhataplarımızın pozisyonlarını anlamaya yeltenmediğimizde üretebileceğimiz şey en hafif tabirle iletişim kazaları olur. Bizim kendi pozisyonlarımızı savunmaya devam edebilmemiz dahi karşımızdakilerin pozisyonlarını anlayabilmemize bağlıdır. Sadece kendi hamlesine yoğunlaşan satranç oyuncusu başarısız olacaktır, kendi mükemmel hamlesini kurarken bir de bakar ki oyun sona ermiş..

İşin esasını, kamu tarafı da dahil hepimiz için gerekli olanı, aslında tek cümlede ifade etmişsiniz, "UYGULANABİLİR, SÜRDÜRÜLEBİLİR VE HİZMET KALİTESİ DENETLENEBİLİR BİR MODEL."

UYGULANABİLİR : Hayatın doğal akışına, engelli birey ve ailesinin tabii koşullarına uygun olarak, engelli bireyi afaki bir ahkam ile hizaya sokmaya değil, ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik olarak tasarlanmış bir iş düzeni..

SÜRDÜRÜLEBİLİR : Etrafımızda yer alan maddi (ve de mali) dünyadan bigane olamayacağımız kabulü ile, personel tanımları, personel görev çerçeveleri, personel eğitim ve temini, hizmet sektöründe kurumsallaşmanın ön koşulu olarak personel sadakat ve sürekliliğini destekleyecek bir ücretlendirme / sosyal hak cazibesine imkan verecek mali yeterlilik, iş başında eğitim süreçlerinin işlemesine olanak verecek uygun düzenleme ve örgütlenme..

DENETLENEBİLİR : "Görünür hale gelen" ve giderek büyüyen kamu katkısının karşılığının, elde olunan hasılanın ölçülebilir, denetlenebilir olması.. Engelli bireyin gelişim süreçlerine rehabilitasyon hizmetinin katkısının sözel olanın yanında sayısallaştırılmış büyüklükler cinsinden de ifade edilebilmesini sağlayacak ölçüm metotlarının geliştirilip, yaygınlaştırılması ve kullanılması. Devamlılığı ölçmenin yanında devam edildiğinde ne değiştirildiğinin de ölçülebilmesi..

Tabii ki para kazanacağız, tabii ki emeğimizin karşılığını almak isteyeceğiz, ama hiç bir maddi bedel karşılığında feda edemeyeceğimiz bir onurumuz da var.. Onurumuzun aşındırılmasına karşı "UYGULANABİLİR, SÜRDÜRÜLEBİLİR VE HİZMET KALİTESİ DENETLENEBİLİR BİR MODEL" kurarak, uygulayarak, kamu otoritesi ile işbirliğimizi verimli kılabilir, böylece onurumuzla kazanabiliriz.

Bu alanda emeği olan, bu alanda umudu olan herkesin bu model üzerinde fikri katılımı, katkısı, omuzdaşlığı gerekli. Onurlu bir mesleğin onurlu üyeleri olarak devam edeceksek şimdi başlamalıyız..
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: gulumse, zirve35, ismail örs

BİR ÖZ ELEŞTİRİ VE ÖNERİLER 06 Şub 2015 10:05 #3

  • tartanc
  • tartanc Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Herşey neye layıksa ona dönüşür.
  • Gönderiler: 3651
  • Teşekkür Sayısı: 2865
  • Başarı: 54
Sayın Örs;

Dediklerinize katılmakla birlikte; yine aklıma takılanları yazmadan edemeyeceğim.

Güven; Bu sektörde ciddi bir güven erozyonu mevcut. Kimse kimseye güvenmiyor. (genelde)

Siz ilçenizdeki her kuruma ne kadar güveniyorsunuz ? Ben bazılarına örneğin hiç güvenmiyorum. Hepimizin sektör içinde yaşadığımız çok kötü anılarımız mevcut. Bizler tam manasıyla sektöre güvenemezken, bunu yetkililerden beklemek hata olur kanısındayım.

Strateji; Hiç birimizin, hiç bir organizasyonun oluşturabildiği bir strateji planı maalesef yok. Gerçi bu bizden mi kaynaklanıyor ? Sayın yetkililerden mi kaynaklanıyor ? Ayrı bir tartışma konusu.

Planlama bu alanda bir türlü yapılamamakta, sorunlara geçici çözümler bulunmakta veya hiç ilgilenilmektedir. (Örneğin: Personel sorunumuz. Atamalar pek çok kurumu zora sokmuştur)

Öngörülenin dışındaki sayıların var olmasının sorumlusu niçin biz olduk?

Sürekli niçin tü kaka olmaktayız ?

Elbette sektör içinde yanlış yapanlar oldu. Olacaktır da fakat bu demek değildir ki sektör hep böyle.Asla.

Belli bir planlamanın olmaması, sayın yetkililerin bakış açılarına göre bu alana şekil verilmeye çalışılması çok önemli bir hatadır. Aynı zamanda ikili ilişkilere göre de yönlendirme yapmak yanlıştır.

Gerçekten,bağcıyı dövmekten vazgeçildi ise,amaç üzüm yemek ise yapılması gereken ne ise yapmamız şarttır.

Sizin ve Ali Galip Hocamın yazdıklarına mutlaka olumlu katkılar yapacak arkadaşlarımız vardır.

Maksat üzüm yemekse evet ben her zaman varım.

Sağlıcakla.

Not: Gene söz döndü dolandı yemeye geldi. :)
Son Düzenleme: 06 Şub 2015 12:46 yazan tartanc.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: etikgrup, ismail örs

BİR ÖZ ELEŞTİRİ VE ÖNERİLER 06 Şub 2015 10:35 #4

  • etikgrup
  • etikgrup Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Altın Uye
  • Gönderiler: 179
  • Teşekkür Sayısı: 124
  • Başarı: 0
güzel bır tespıt ve önerı yazısı ama eksıklıkler var tabı kamuda yerı oturmamış bır sektörün başlangıç sorunları ve zaman ıcınde dallanıp budaklanmış arayışlar cesıtlı rant hıkayelerı var kesılen cezaların nedenlerinden de bahsetseydınız keşke okul saatınde okulu çocukların rehabılıtasyonlarda gosterıldıgı ölü vatandaşlara raporlar cıkarıldıgı dıplomaların kıralandıgı gıbı gazete mansetlerınde ızı kalan baslıklardır bunlarda
bakanlığın elınde oyle verıler varkı yapmaya calıstıkları sey zaten uygulanabılır surdurebılır ve denetlenebılır bır yapı hazırlığı ama öncesınde bır sallayıp sektörü ıyı olanlar kalsın dedırten bır sıstem arkasından bır kac bakanlıkla bırlıkte ayrıştırılması gereken kısımlar nerde nasıl kıme ne sekılde egıtım verılmelı ve kımler vermeli modüller ogretmenler ücretler ... tavan la taban arasında zıtlaşmaya degıl sorunları gıderen sağlam bır bag olmalı umarım bu günlerde o bag tekrar kurulmuştur. onerıler cok güzel umarım hepsı gerceklesır
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: ismail örs

BİR ÖZ ELEŞTİRİ VE ÖNERİLER 06 Şub 2015 17:28 #5

  • barisltd
  • barisltd Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Cats bite!
  • Gönderiler: 2509
  • Teşekkür Sayısı: 2514
  • Başarı: 10
Öncelikle iğneyi bürokratlara batırmadan önce çuvaldızı kendimize batırmamız gerektiği kısmına katılıyorum. Yaşadığımız her olumsuzlukta muhakkak sektörümüzün çok büyük ihmalleri, umursamazlıkları, sorumsuzlukları da mevcuttur.

Bürokratlar da bu toplumun bir parçası ve onlarda hatadan müstesna değiller. Biz, sektör olarak şimdiye kadar kaderci bir anlayış içerisinde olduk. Bazen hataları görmezden geldik, bazen de bazı uygulamaları işimize geldiği için ses çıkartmadan izledik.

Bunları hatırlatmak için ben de bir iki örnek vermek istiyorum:

- Eğitim kadroları belirlenirken, önce PDR, sonza Özel Eğitim Öğretmeni, daha sonra Konuşma terapistleri kendilerini zorunlu personel haline getirmek için büyük çaba harcadılar. Bugün bu politikaların sonuçları personel sorunu olarak karşımızda...

- Ödemelerin veli bazlı değil de, kurumlara toptan ödenmesi için baskı yapıldı. Şimdi velilerin tüm sorumluluğu dışlanmış durumda... Siz ne yapıyorsunuz, ne para alıyorsunuz umurlarında değil.

- Daha çok eğitim, daha çok para niyetiyle seans sayılarının arttırılması istendi... Seans sayıları arttırıldı, para aynı kaldı. Sonuç: Maliyetler artarken gelir 1/3 oranında azaldı.

- Kurumların birbirine olan düşmanlığı sürekli bir "diğer kurum üç kağıtçı" algısının iyice yerleşmesine yol açtı. Sanıyoruz ki, diğer kurumun üç kağıtçı olduğuna toplumu inandırırsak çocuklar, eğitimciler koşa koşa bize gelecek!

Bunlara benzer pek çok hata (!) sayılabilir.

ANCAAAKK! Bürokrasi bu süreçte masum mu? Bana göre hiç değil!

İyi niyetli olabilirler, kamunun çıkarlarını korumayı amaçlıyor olabilirler, sektörde düzenleyici ve denetleyici etkin bir rol oynamak istiyor olabilirler ama, diğer taraftan sektörün bir çok etik dışı davranışlarına göz yumarken (örneğin RAM veya ilçe personelinin kurumlara ortak olması gibi) diğer taraftan kurumları gerçek işlevlerini yapmalarını engelleyecek kadar kıskaç içine sıkıştırdılar.

************

Şimdi öz eleştiri yaptığımızda, kurumlar olarak kendi sorumluluklarımızdan kaçmayalım. MEB bürokrasisinin de öz eleştirisini yapması lazım. Nedir bu? Kurumlarla empati kurmayı denemediler. Sektörü temsilen 2 derneğimiz var. Bu derneklerimizin taleplerini görmezden gelerek kolaya kaçtılar.

Belki de şimdi barışma zamanıdır.

Konuştuğumuz sorunlar aşağı yukarı belli. Bunların çoğu diyalogla, karşılıklı anlayışla çözülebilecek şeyler. Yeter ki her iki taraf da bu iradeyi ortaya kolaybilsin.
It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: gulumse

BİR ÖZ ELEŞTİRİ VE ÖNERİLER 06 Şub 2015 17:50 #6

  • ismail örs
  • ismail örs Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Yeni Uye
  • Gönderiler: 11
  • Teşekkür Sayısı: 32
  • Başarı: 0
SAYIN TARTANÇ

GÜVEN MESELESİ ÇOK GENİŞ BİR KAVRAM.VATANDAŞIN DEVLETE GÜVENİNDEN TUTUNDA EŞLERİN BİRBİRİNE GÜVENİNE VARINCAYA KADAR UZAR BU MESELE.ANCAK SEKTÖREL GÜVEN PROBLEMİSADECE BİZİM SEKTÖRE ÖZGÜ BİR DURUM DEĞİLDİR.HER İŞ ALNINDA OLAN BİR DURUMDUR.BU SEKRÖRÜN OLUŞTURDUĞU İÇ DENETİM VE YÜKSEK AHLAKİ ERDEMLİLİKLE İLGİLİ BİR MEVZUDUR.BİZ İLÇEMİZDEKİ KOMŞU KURUMA GÜVENMEZSEK BAŞKALARININ BİZE GÜVENMESİNİ NASIL BEKLERİZ.BANA GELİNCE BEN İLÇEMDEKİLERE DE SEKTÖRDEKİ KURUMLARA DA EĞER HALA EN BÜYÜK İKİ DENETÇİ TARAFINDAN KAPATILMADIYSA Kİ BUNLAR BİRİ BAKANLIĞIMIZ DİĞERİ DE HİZMET ALANLARDIR SONUNA KADAR GÜVENİRİM.ZİRA BANA GÖRE İŞ KURMAK İÇİN HARCANAN HER KURUŞ KUTSALDIR.O BİR KURUŞUN DAHİ ZAYİ OLMASINI İSTEMEM.ÇÜNKÜ O PARA AHMET İN MEHMET İN PARASI DEĞİLDİR MİLLİ SERVETTİR..
DİYEBİLİRSİNİZ Kİ OKULLARLA İLGİLİ SÜREÇTE NİYE KARŞI DURDURDUNUZ.BİZ OKULLAR KAPANSIN DEMEDİK Kİ DEVLET DESTEĞİ OLMASIN DEDİK VE BUNUN GEREKÇELERİNİ DE HER PLATFORMDA ANLATTIK.

VELHASIL HER SEKTÖRDE KURUMLAR ARASI SIKINTILAR YAŞANIYOR AMA HİÇ BİR SEKTÖR BUNU BİZDEKİ KADAR DEDİKODU MALZEMESİ YAPMIYOR.MAALESEF İŞ VE ÇÖZÜM ÜRETMEKTEN ÇOK DEDİKODU YAPIYORUZ.DİYORUM Kİ İŞ ÜRETELİM HADİ BAKIN FIRSAT VAR EN BÜYÜK VE ÖNEMLİ PAYDAŞIMIZ BİZİMLE VE BİZİM YANIMIZDA TÜM SORUNLARI ÇÖZME GELECEĞE EMİN ADIMLARLA GİTME FIRSATI VAR.HALA ZAM SERTİFİKA GİBİ GÜNLÜK KONULAR REVAÇTA.BUNUNLA İLGİLİ BANA BİR SÜRÜ ŞEY TABİİ Kİ SIRALAYABİLİRSİNİZ.AMA O SIRALAYACAĞINIZ ŞEYLER BU GÜNE VE GELECEĞE NE KATKI SAĞLAYACAK.
ASLINDA SİZDEN DAHA BAŞKA BİR SORU BEKLİYORDUM AMA SORMADINIZ.DAMAR SİSTEMİNİ GETİRENLER ÇÖZMEYE ÇALIŞIYOR GİBİ BİR VARSAYIMINIZ VE KENDİNİZCE DOĞRUNUZ VARDI.BUNU DA AÇIKLAMAK İSTERİM..
YAZININ EN BAŞINDA BELİRTTİĞİM HUSUSLAR GERÇEKLEŞİRKEN GİTTİĞİMİZ İLÇEDEN BAKANA KADAR HERKES GELMEYEN ÇOCUK VE DİPLOMA KİRALANMASINDAN SÖZ EDİYORDU.2008 YILINDA BAKANINDA KATILDIĞI BİR TOPLANTI DA BİZ SEKTÖRE GÜVENİYORUZ NASIL DENETLERSENİZ DENETLEYİN İSTERSENİZ PARMAK İZİ ALIN MEALİNDE BİR KONUŞMAM OLDU.O KONUŞMA BUR DA YAYINLANINCA SENDE BANA AKLIEVVEL DEMİŞTİN.HAKLIYMIŞSIN UZAK GÖRÜŞLÜYMÜŞSÜN.2012 YILINDA YANİ TAM DÖRT YIL SONRA O DÖNEM Kİ GEN.MÜDÜRÜMÜZ MEHMET KÜÇÜK BEY BİZE BÖYLE BİR SİTEMDEN BAHSETTİĞİNDE ŞİMDİKİNİ BIRAKIN O ZAMAN Kİ YÖNETMELİKLE DAHİ UYGULANAMAYACAĞINI İFADE ETTİK. O DA HİÇ BİR KURAL KOYMAYACAĞINI SÖYLEDİ.SONRA HİÇ KURAL KONMAMIŞ OLAN ŞİMDİ Kİ YÖNETMELİĞİMİZ ÇIKTI.O GÜN BU GÜNDÜR UĞRAŞIYORUZ.DAVALAR VS İŞTE.BU GÜNKÜ ŞAHSİ BAKIŞIM İSE HİÇ BİR KURAL OLMASA DAHİ OLMAMASI YÖNÜNDE.EEE ŞİMDİ TÜM BUNLAR SİSTEMİ BİZİM GETİRTTİĞİMİZİ SAVLIYORSA BİZ GETİRTTİK...
NEYSE ZAMAN ÇALIŞMA ZAMANI LÜTFEN YANIMIZDA OLAN BİR BAKANLIĞIMIZ VE GENEL MÜDÜRLÜĞÜMÜZ VAR HADİ ÇALIŞALIM.NE DERSİNİZ...
Son Düzenleme: 06 Şub 2015 17:56 yazan ismail örs. Sebep: YAZIM HATASI
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

BİR ÖZ ELEŞTİRİ VE ÖNERİLER 06 Şub 2015 21:57 #7

  • tartanc
  • tartanc Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Herşey neye layıksa ona dönüşür.
  • Gönderiler: 3651
  • Teşekkür Sayısı: 2865
  • Başarı: 54
Sayın İsmail Örs;

Öncelikle niçin büyük harf kullanarak yazdınız ? Büyük harf sanal alemde ne anlama geliyor? Ben pek anlamam ama bilen kişiler pek hoş anlama gelmediğini söylediler. Siz sanırım benim gözlerimin bozuk olduğunu bildiğiniz için büyük harf kullandınız. Rahat okuyayım ve dikkat çeksin diye yazdınız herhalde.

Güven konusu elbette genel bir değerdir. Pek çok alanda önemli görevler de görür. Bakın ben hep şeffaflıktan yanayım. Hiç öyle beylik laflara gerek duymam,doğrudan konuşurum. Burada da aynı şekilde yazarım. Bir orada öyle, bir orada böyle konuşmam da yazmam da. Bu sektörde önemli sorunlardan teki de Güven sorunudur.

HALA ZAM SERTİFİKA GİBİ GÜNLÜK KONULAR REVAÇTA.BUNUNLA İLGİLİ BANA BİR SÜRÜ ŞEY TABİİ Kİ SIRALAYABİLİRSİNİZ.AMA O SIRALAYACAĞINIZ ŞEYLER BU GÜNE VE GELECEĞE NE KATKI SAĞLAYACAK.
Siz Özerkder Başkan yardımcısısınız, bu nasıl bir ifadedir?

Aslında hep yazıyorum ya strateji yok diye ispatlıyorsunuz. KDA gerçekleştirmek size göre bir katkı sağlamayacak öyle mi? Sektörü bir nebze rahatlatacak ZAM sizin için önemli değil öyle mi?

Personel sorunu ile boğuşan yüzlerce kurum ve öğrenci sizce önemli değil öyle mi? Sayın Başkan Yardımcısı sizi tebrik ederim! Sektör bakış açınızı öğrensin.

SENDE BANA AKLIEVVEL DEMİŞTİN. Yazmışınız. İnanın hatırlamıyorum. Size mi yoksa bu fikri önerenlere mi yazdım ? Hiç hatırlamıyorum. Haddi mi aşmış olabilirim. Özür dilerim. Fakat sayın İsmail Bey, biz sizinle en az 4-5 toplantıda karşılaştık. Karşılıklı yanyana çay içtik. Burada yazacağınıza bana söyleseydiniz. Yine ben özür dilerdim. Yani burada ki yazma amacınız ??? Neyse açıklamanız için teşekkür ederim.

Şimdi ben ne yazmışım; İkili ilişkilerle sektörü yönlendirmek yanlıştır. Bunun ispatını yazmışınız. Teşekkür ederim.
O DÖNEM Kİ GEN.MÜDÜRÜMÜZ MEHMET KÜÇÜK BEY BİZE BÖYLE BİR SİTEMDEN BAHSETTİĞİNDE ŞİMDİKİNİ BIRAKIN O ZAMAN Kİ YÖNETMELİKLE DAHİ UYGULANAMAYACAĞINI İFADE ETTİK. O DA HİÇ BİR KURAL KOYMAYACAĞINI SÖYLEDİ.SONRA HİÇ KURAL KONMAMIŞ OLAN ŞİMDİ Kİ YÖNETMELİĞİMİZ ÇIKTI.O GÜN BU GÜNDÜR
UĞRAŞIYORUZ.DAVALAR VS İŞTE.

İşte tam da bunu söylemeye çalışıyordum. Yine teşekkür ederim. Bugün benzer bir anlatımı sayın F.Sevindi İstanbul da ki toplantıda anlattı. Ona da teşekkür ederim.

Düne kadar neler söylendi. Şimdi neler söyleniyor. Anlık yaklaşımların sonuçları bunlar. Bugün iyiyiz. Yarın bir şey olacak çok kötü niyetliler. Yapmayınız lütfen. yapmayınız.

Sektörde dedikodu var demişiniz. Vardır herhalde.Sizin kadar tam bilemiyorum. Ben doğrudan buraya yazıyorum.

Okul konusunu ise sayın M.Demircan la konuşmanız gerekir sanırım. benim okulum yok7yoktu. O da hep yazdı akşam anlaştık,sabah bozuştuk diyor. Bu konuda bilgim yok. Sonuçta yatırım yapan arkadaşlar sıkıntılar yaşadılar.

Şunu da yazmadan edemeyeceğim. (Uzun oldu özür dilerim )

22 Ekim buluşması sürecinden başlayarak,tarafıma bir kısımdan açık ve kapalı sürekli giydirme çalışmaları yapılmakta.Eleştiri sınırlarını da aşan bir yaklaşım sergilemektedir.Şunu belirteyim ki;
Dönen dönsün ben dönmem yolumdan. Doğru bildiğim yolda yürümeye devam edeceğim.

İstediğiniz kadar ..........., başımın üstünde yeri var.

Sanırım arı kovanına çomak soktum. Birileri çok rahatsız olmuş ki belli ki.

Devam ediniz. Çünkü ben devam edeceğim. Kral Çıplaksa çıplak demeye...

Buyrun gelin.
Son Düzenleme: 06 Şub 2015 22:06 yazan tartanc.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: gulumse, ares94, gulen100

BİR ÖZ ELEŞTİRİ VE ÖNERİLER 06 Şub 2015 22:43 #8

  • etikgrup
  • etikgrup Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Altın Uye
  • Gönderiler: 179
  • Teşekkür Sayısı: 124
  • Başarı: 0
okul konusuna gırmeseydınız ıyıydı :whistle:
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Sayfa oluşturma zamanı: 0.328 saniye
Sistem Kunena Forum