Hoş geldiniz, Ziyaretçi
Kullanııcı Adı: Şifre: Beni hatırla
Forum kuralları dahilinde bulunan her konuda yazışabilirsiniz.
  • Sayfa:
  • 1
  • 2

BAŞLIK: BAŞKENT GÜVENLİK

BAŞKENT GÜVENLİK 24 Nis 2015 12:23 #9

  • tartanc
  • tartanc Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Herşey neye layıksa ona dönüşür.
  • Gönderiler: 3651
  • Teşekkür Sayısı: 2865
  • Başarı: 54
Bu düzenleme işe yarar mı?


Gümrük ve Ticaret Bakanlığının, bugün itibarıyla yürürlüğe giren “Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği”, tüketiciler açısından zaruri ihtiyaç haline gelen birçok mal veya hizmete ilişkin abonelik sözleşmelerinde tüketicilerin ekonomik çıkarlarının korunmasını amaçlıyor. Tüketicinin tam bilgilendirilmesini esas alan ve tüketicinin hakkını gözeten uygulamaları içine alan yönetmeliğe göre, satıcı veya sağlayıcı, sunulan mal veya hizmete ilişkin tüketici ile bir abonelik sözleşmesi kurmak zorunda olacak ve abonelik sözleşmelerinin örneği tüketiciye verilecek. Tüketicilerin haklarının, aldıkları mal veya hizmetin bedellerinin, tüketicilerin katlanacağı maliyetlerin neler olduğu, satıcı ve sağlayıcının sorumlulukları, tüketicinin oluşan zararlarının nasıl ve ne kadar sürede tazmin edileceği ayrıntılı olarak bu sözleşmelerde yer alacak. Yeni düzenleme ile ön ödemeli hizmetler hariç olmak üzere hizmete ilişkin ücretlendirme işlemi hizmetin tüketiciye fiilen sunulmasıyla başlatılabilecek. Bu şekilde tüketiciye sunulmamış hiçbir hizmetin bedeli talep edilemeyecek.

Tüketicinin onayı olmadan sözleşme uzatımı yok

Satıcı veya sağlayıcı tarafından uygulanacak faturalandırma dönemleri sözleşmede aksi kararlaştırılmadıkça 1 ay olacak. Faturanın zamanında ödenmemesi durumunda uygulanacak gecikme zammı oranına da 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun’un ilgili maddesine göre belirlenen zam oranını aşmamak kaydıyla üst sınır getirilecek. Tüketicinin onayı alınmadan abonelik sözleşmesi uzatılamayacak. Belirli süreli abonelik sözleşmelerine, sözleşmenin belirlenen süre kadar uzayacağına ilişkin hükümler konulamayacak. Ancak abonelik sözleşmesinin kurulmasından sonra sözleşmenin sona ereceği tarihe kadar tüketicinin talepte bulunması veya onay vermesi halinde abonelik sözleşmesi uzatılabilecek. Sözleşme süresi sonunda tüketiciden açık bir talep veya onay almadığı halde mal veya hizmet sunmaya devam eden satıcı veya sağlayıcı, sunulan bu mal veya hizmet için hiçbir bedel talep edemeyecek.

Sözleşmeler anlaşılabilir dilde, açık ve okunabilir olacak

Abonelik sözleşmeleri en az 12 punto büyüklüğünde, anlaşılabilir dilde, açık, sade ve okunabilir şekilde düzenlenecek. Sözleşmedeki eksiklik, sözleşmeyi düzenleyen tarafından tüketiciden ilave bir ödemede bulunmasını istemeksizin derhal giderilecek. Aksi takdirde, tüketici herhangi bir ödemede bulunmaksızın sözleşmeyi feshedebilecek. Taahhüt süresince sözleşme ve taahhütname koşullarında tüketici aleyhine değişiklik yapılamayacak. Ayrıca taahhüdün geçerlilik süresi ile taahhüt konusu mal veya hizmetin nitelikleri, tüm vergiler dahil toplam fiyatı, indirim yapılan tarifenin taahhüt verilmeden önceki fiyatı, aylık yapılan indirim miktarı, taahhüdün süresinden önce sonlandırılması durumunda tüketicinin elde ettiği faydalara ilişkin geri ödeyeceği bedelin hesaplanma yöntemi gibi bilgiler taahhütnamelerde zorunlu olarak yer alacak. İmzalanan taahhütnamenin bir örneğinin tüketiciye verilmesi de zorunlu olacak. Bu şekilde tüketici taahhütnameye ilişkin her ayrıntıyı bilecek.

Süresinden önce aboneliğin feshedilmesi

Yeni düzenleme ile taahhütlü aboneliğini süresinden önce fesheden tüketicilerden talep edilecek bedel, tüketicinin taahhüdüne son verdiği tarihe kadar tüketiciye sağlanan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı ile sınırlı olacak. Tüketicinin yerleşim yerinin değişmesi ve taahhüt konusu hizmetin tüketiciye yeni yerleşim yerinde aynı nitelikte sunulmasının fiilen imkansız olması durumunda, tüketici, herhangi bir bedel ödemeksizin taahhütlü aboneliğini feshedebilecek. Hizmet sağlayıcı, taahhüt kapsamında verilen malın ayıbından sorumlu tutulacak.

Bir yıl içinde ödeme tutarına itiraz edilebilecek

Düzenleme ile tüketiciler abonelik süresince ödeme bildiriminin ayrıntılarına ücret ödemeksizin erişebilecek. Ödeme bildiriminin tüketiciye son ödeme tarihinden en az 7 gün önce gönderilecek, ödeme bildiriminin gönderilmesine ilişkin masraflar ise tüketiciden talep edilemeyecek. Tüketiciler ödeme bildiriminde yer alan tutarın hatalı olduğu gerekçesiyle bildirimin düzenlendiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde ödeme bildirimine itiraz edebilecek.

Tüketici istediği zaman sözleşmeyi feshedebilecek

Öte yandan, tüketiciler istediği zaman abonelik sözleşmesini feshetme hakkına sahip olacak. Aboneliğe son verme isteği süresi içinde yerine getirilmezse, abonelikten faydalanılmış olsa dahi tüketiciden herhangi bir bedel talep edilemeyecek ve sözleşmenin feshi, sözleşmenin kurulmasından daha ağır şartlara bağlanamayacak. Abonelik sözleşmesini fesheden tüketicilere yapılacak bedel iadesi, fesih bildiriminin hüküm ifade etmesinden itibaren 15 gün içinde gerçekleştirilecek. Hizmet bedelini sonradan ödeyen tüketicilere fesih bildiriminin hüküm ifade etmesinden itibaren 10 gün içinde son bir fatura gönderilerek borçları konusunda bilgilenmeleri sağlanacak.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: egemenege

BAŞKENT GÜVENLİK 24 Nis 2015 15:51 #10

  • barisltd
  • barisltd Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Cats bite!
  • Gönderiler: 2509
  • Teşekkür Sayısı: 2514
  • Başarı: 10
tartanc yazan:
Bu düzenleme işe yarar mı?

Bu hususların zaten çoğu vardı. Ancak nasıl işe yarayacak, neyi kasdettiğini ben anlamadım? :huh:
It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: egemenege

BAŞKENT GÜVENLİK 24 Nis 2015 16:36 #11

  • egemenege
  • egemenege Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Gönderiler: 482
  • Teşekkür Sayısı: 380
  • Başarı: 4
Telefondan yazıyorum; çok uzatmadan bir bilgi vereyim. Bazı arkadaşlar hukuki süreci işletecek sanırım. Başkent Güvenlikte sanırım bu konuda yanlış yönlendirme yapıyor...

Öncelikle Başkent Güvenlik gibi, bizlerde Ticari İşletmeleriz. Bu nedenle Referans noktamız Tüketeci hakları veya Tüketeci Mahkemeleri değil. Bu referansla Tüketici Mahkemesine başvuran arkadaşlar, boşuna zaman kaybedecektir. Mahkeme buyük olasılıkla artık 6 ay sonra mı, 2 yıl sonra mı görevdizlik kararı vb. Verecektir. Anladığım kadarıyla butür başvuruları hiç almaması gereken mahkemeler en başta doğru yönlendirme yapmadan başvuruyu alıyor...

İki ticari işletme arasındaki bu tür mal alım satımı ticari bir iştir. Dolayısıyla; tüketici hakları, bunun ile ilgili mevzuat, Tüketici Mahkemeleri vb. Bizimle ilgisi yoktur.

Kısa yazmak zorunda kaldım. Dilerim doğru ifade edebilmişimdir.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: barisltd

BAŞKENT GÜVENLİK 24 Nis 2015 16:40 #12

  • serhatkul
  • serhatkul Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Altın Uye
  • Gönderiler: 183
  • Teşekkür Sayısı: 41
  • Başarı: 2
peki sn egemence ne yapmamız lazım .
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

BAŞKENT GÜVENLİK 24 Nis 2015 16:53 #13

  • tartanc
  • tartanc Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Herşey neye layıksa ona dönüşür.
  • Gönderiler: 3651
  • Teşekkür Sayısı: 2865
  • Başarı: 54
Sayın barış;

düzenlemeler bugün itibarı ile geçerli imiş.

Belki vpn ve cihaz için avantaj sağlar dedim. Hepsi o...
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

BAŞKENT GÜVENLİK 24 Nis 2015 17:36 #14

  • egemenege
  • egemenege Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Gönderiler: 482
  • Teşekkür Sayısı: 380
  • Başarı: 4
Sayın serhatkul; yetkili mahkemeler Ticaret Mahkemeleridir...

Bu konuda yazmaya çalıştım, çünkü öteki türlü boşuna zaman kaybı yaşanacaktır...

Daha önce yazmaya çalıştım, farklı durumlarda farklı haklar ve yükümlülükler var...

Yani cihaz kurulmuşsa farklı, kurulmamışsa farklı vb. Bunların hepsinde ödemenizi geri alacaksınız diye bir şey yok. En doğrusu bir avukata danışmak... Ödemenizi geri alabilecek doğru koşullarınız var mı, önce bunun tespit edilmesi gerekir...
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

BAŞKENT GÜVENLİK 24 Nis 2015 18:21 #15

  • barisltd
  • barisltd Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Cats bite!
  • Gönderiler: 2509
  • Teşekkür Sayısı: 2514
  • Başarı: 10
tartanc yazan:
düzenlemeler bugün itibarı ile geçerli imiş.

Belki vpn ve cihaz için avantaj sağlar dedim.

Sanıyorum bu yayınlanan yönetmelik bir çeşit revizyon. Çok detaylı karşılaştıramadım ama önceki mevzuatta bu hakların çoğu var. Özellikle telefon, internet vs. abonelikleriyle ilgili... Daha önceki konu başlıklarında da VPN konusunda endişe edilmemesini, bunun kolayca iptal edilebileceğini konuşmuştuk.

Zaten telekom bu konuda hiç sorun çıkartmadı. Formların üstünde bile müşteri olarak "MEB-REM" yazmışlar. :) :)

Tabii, aboneliği yaptırmış olanlarımız mecburen kurulum ve kurulum sonrası geçen süre ücretlerini ödemek zorunda kalıyoruz. Telekom bunun dışında ekstra bir ücret talep etmiyor. Ama bu bile 400-800TL arası tutuyor. :)

**********

Başkent Güvenlikle ilgili egemenege'nin yorumlarına katılıyorum. Bu konuda daha önce de fikrimi belirtmiştim. Sıradan tüketici hakları çerçevesinde ele alınamaz. Bunun bir "tüccarlar arası akdin feshi" gibi değerlendirilmesi lazım. Herkese uyacak tek bir çözüm olduğunu sanmıyorum. Parasını ödeyip kurulumu yaptırandan, parasını ödeyip cihazı hiç görmeyenler, parasını hiç ödemeyenlere kadar çok çeşitli aşamalarda olan kişiler var. Her biri ayrı bir hukuk problemi...
It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: egemenege

BAŞKENT GÜVENLİK 24 Nis 2015 23:17 #16

  • oka12
  • oka12 Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Kıdemli Uye
  • Gönderiler: 71
  • Teşekkür Sayısı: 3
  • Başarı: 0
Bize cihazı kurdular ertesi gün giderilemeyen teknik arıza nedeniyle yeni cihaz ile değiştirdiler,bir hafta kullandık yine arızalandı,sonra da durdurma kararı çıktı.Artık yeni cihaz ile değiştirilmesini istemiyoruz.Teknik arıza sebebiyle mağduriyetimiz giderilir mi acaba?Ücret iadesi yaparlar mı?Yasal hakkımız olur mu buna?Elimizde mevcut bu belgeler...
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
  • Sayfa:
  • 1
  • 2
Sayfa oluşturma zamanı: 0.236 saniye
Sistem Kunena Forum