Special education yazan:
Paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim hocam
aslında bu yöntem sadece işitme kayıplı çocuklarda değil başka tanılar almış dil konuşma güçlüğü yaşayan çocuklarda da işe yarıyor.
Çünkü çoğunlukla onlarda daha sade bir sunumdan başlayarak giderek karmaşıklaşan beceri basamaklarında çok daha hızlı başarı sağlıyorlar.
Verdiğiniz bilgiler çok değerli. Uzun zamandır forumu takip ediyorum ancak yazmak hiç nasip olmadı sadece gelişmeleri takip ediyordum. Ben de sizin gibi düşünüyorum. Aslında işitsel sözel terapi alici dil ve ifade edici dil becerilerinde eksik nokta bırakmamaya gayret ediyor. Bu yüzden olay kartları sıralama kartları v.b çalışmalarında herşeyi konuşmak gerekiyor. Kutuplardan penguenlere, insanlardan ahaliye, iyi kötüden betere çocuk her kelimeyi duymalı ve anlamlandirmali. Ancak bunu kendi kanımca bilimsel yöntemlerle birlikte sadece işitme engellilere değil tun engel gruplarına uygulamalıyız. Örneğin ülkemizde özellikle otizmde tak-çıkar ve ezbere dayalı eğitim verilmekte. Her gördüğüm arkadaşı veliyi bu konuda uyarmaktayım. Konuşmanın sosyal olarak öğrenilebileceğini her şey hakkında konuşmaları gerektiğini söylüyorum. Basit bir örnekle işitme engelli ya da otizmli farketmez ilk öğretilenlerden biri adıdır. Özellikle ara çocuklarda çok olan bir durum Senin adın ne sorusuna çocuk Ahmet cevabını veriyor. Bir başkası geliyor senin ismin ne yavrum diyor cevap yok. Babanın adı ne denilince mustafa diyor sen kimin oğlusun denildiğinde cevap vermiyor. Bir öğrencim vardı otizmli çok ugrastik özellikle doğal öğretimle espri yapmaya bile başlamıştı. Sen kimin oğlusun sorusuna çolak memetin kazımın oğluyum diyordu.
Yani özellikle ezberden kaçınarak belirli bir plan dahilinde çalışma yapılması bütün alanlarda özellikle dil gelişimine çok büyük katkı sağlamaktadır. Siz ve diğer arkadaşlar gibi eğitimci ya da kurum sahiplerini görmek beni mutlu ediyor. Saygılarımla...