Bedensel Engelliler Destek Eğitim Programı
PROGRAM İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
9-Bedensel engelli çocuklarda motor, duyu, algı ve iletişim problemleri farklı seviyelerde ortaya
çıkar ve rehabilitasyon yaklaşımlarına cevaplar da değişim gösterir. Bu programın,
bedensel engelli bireylerin ihtiyaçları doğrultusunda ve belki de her ders saatinde değişmesi
veya tekrar edilmesi gerekebilir. Örneğin; aşırı kas kasılmaları olan bir çocukta bu
kasılmaların şiddeti günden güne farklılık göstereceğinden o gün içinde yapılacak
uygulamalar da farklılık gösterebilecektir. Kazandırılması hedeflenen fonksiyonel
beceriler, özrün şiddetine bağlı olarak değişeceğinden, her çocukta bireysel hedefler
gündeme gelmekte ve hedeflere ulaşmak için gerekli zamanın kesin olarak bilinmesi
mümkün olmamaktadır. Detaylı olarak yapılacak değerlendirmeyi izleyerek oluşturulacak
program, bireysel hedefler göz önünde bulundurularak hazırlanmalıdır. Bireysel
uygulamaların yanı sıra benzer özür grubunda ve fonksiyonel beceriler yönünden aynı
düzeydeki bireyler gerekiyorsa grup eğitimine alınmalıdır.
denilmektedir...