Hoş geldiniz, Ziyaretçi
Kullanııcı Adı: Şifre: Beni hatırla
Forum kuralları dahilinde bulunan her konuda yazışabilirsiniz.

BAŞLIK: BİYOMETRİK KİMLİK DOĞRULAMA

BİYOMETRİK KİMLİK DOĞRULAMA 28 Haz 2016 22:30 #9

  • garip
  • garip Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Gönderiler: 951
  • Teşekkür Sayısı: 383
  • Başarı: -55
garip değil acı bir durum...
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

BİYOMETRİK KİMLİK DOĞRULAMA 29 Haz 2016 11:20 #10

  • ozeltercih
  • ozeltercih Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Gönderiler: 674
  • Teşekkür Sayısı: 371
  • Başarı: 4
Arkadaşım komisyonda 1 Eylül olması için önerge verildi ve bu önerge REDDEDİLDİ. Ama kanun maddesi komisyondan geçti. Yani iki farklı konunun yazdığı bir metin üzerinde yanlış anlama var. Komisyondan geçen şey kanun maddesi. Yani 1 Eylüle çekilsin önergesi değil. Tekrar ediyorum 1 Eylül önergesi REDDEDİLDİ.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: mkirilmaz, waramiral

BİYOMETRİK KİMLİK DOĞRULAMA 01 Tem 2016 11:33 #11

  • mhmthn
  • mhmthn Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Kıdemli Uye
  • Gönderiler: 48
  • Teşekkür Sayısı: 7
  • Başarı: 1
arkadaşlar zaten alt komisyonda görüşülenler belli bu kabul edildi. tarihte net bir şekilde yazıyor. bu tarih başlangıç mıdır yoksa işlemlere başlanılacak tarih midir o hükümetin elinde şimdiden hayırlı olsun iyi veya kötü olacak bunu zaman gösterecek...

tutanaklar aşağıdadır. 144ncü sayfada tarih net belli yazılmıştır.

tbmm komisyon tutanaklari goruntule
Sadece yaşıyor...
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

BİYOMETRİK KİMLİK DOĞRULAMA 24 Tem 2016 17:47 #12

  • garip
  • garip Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Gönderiler: 951
  • Teşekkür Sayısı: 383
  • Başarı: -55
rehabilitasyon merkezlerinde en çok karşılaşılan durumlardan biri de şu : bir tarafta ilgili aileler yani çocuğuna tanı konulmasından itibaren hastane sağlık raporu, ram süreci ve özel eğitimin başlangıcından itibaren çocuğunun yanında duran, çare arayan, haklarını bilen ve devam ettiği kurumda hak ettiği seansları dakikası dakikasına takip eden veliler; diğer yanda ise sosyo-ekonomik yetersizlikleri nedeniyle kaderleriyle başbaşa kalan aileler. her nedense (bazı) rehabilitasyon merkezlerinde birinci grup aileler deneyimli öğretmenlerden meb'in öngördüğü seanslardan fazlasını da ücretli ya da ücretsiz alırken, ikinci grup için servis sürekli arıza yapar, öğretmen izinli ya da hastadır, seanslara kendisi gibi 2 ya da 3 çocukla birlikte bireysel (!) derse girer. bu durum tabi ki her kurum için geçerli değildir, en başta da yazdım bazı kurumlar diye.
damar okuma sisteminin gelecek olması işte bu ikinci grup için bir avantaj olacak diye düşünüyorum. artık onlar da her şart ve koşulda yağmur, kar dinlemeksizin evlerinden alınacaklar, sistem diploma kiralama ya da yarı zamanlıya izin vermeyeceği için artık öğretmenler hasta ya da izinli olmayacaklar. kurumlardan hizmet alanlar arasındaki eşitsizliğin bir nebze de olsa kalkacağını düşünüyorum. bu konu gerçekten çok önemli, kurum çalışanlarının sürekli dile getirdiği ancak bu forumlarda bugüne kadar hiç gündeme gelmeyen...
bir de dernekler yönetmelik hazırlanırken verecekleri mücadelede "ilköğretime devam eden engelli bireyler" konusunun mutlaka düzeltilmesini sağlamalılar. Nedir sorun 6 yaşından itibaren tüm çocuklar anayasal hak olarak en yakınındaki okula kayıt oluyor ya da bizim çocuklar gibi otomatikman kayıtlı sayılıyor. oysa ki bu kayıtlı görünen çocukların en az yarısı örgün eğitim desteği almıyor, özellikle de otizmli çocuklar. devlet okuluna devam etmeyen o çocuk özel özel eğitim merkezine geldiğinde genellikle 15:00'ten önce "bir ilköğretim okulunda derste görünüyorlar". oysa ki böyle bir durum yok, burada suçlu olan çocuğa hizmet vermeyen kayıtlı olduğu devlet okulu mu yoksa özel eğt. merkezi mi? tabi ki devlet okulu. mebbisten bu kısıtlamanın kaldırılması gerektiğini düşünüyorum. eğer devlet okulunda olması gereken engelli birey ders saatinde bir öem'nde ise meb kendi okulunun yakasına yapışmalıdır. yani kds bir bakıma devlet okullarının engelli bireylere ne kadar hizmet verdiğinin ölçeği olmalıdır. bunu meb kabul eder mi, eğer iyi bir şekilde anlatılırsa neden olmasın???
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: mrorkun, rassmuss

BİYOMETRİK KİMLİK DOĞRULAMA 25 Tem 2016 10:22 #13

  • EMREYAVUZHAN
  • EMREYAVUZHAN Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Kıdemli Uye
  • Gönderiler: 71
  • Teşekkür Sayısı: 15
  • Başarı: 1
95 ÖNEMLİ... Gerekli kontrollerin yapılabilmesi amacıyla tüm RAMlarda kurulu bulunan Damar İzi Kimlik Doğrulama Sistemi ve kameraların açık tutulması gerekmektedir.21/07/2016


ram modüllerine ayın 21 inde gelen uyarı sanırım hazırlıklar başladı
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

BİYOMETRİK KİMLİK DOĞRULAMA 25 Tem 2016 16:02 #14

  • barisltd
  • barisltd Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Cats bite!
  • Gönderiler: 2509
  • Teşekkür Sayısı: 2514
  • Başarı: 10
Sayın garip,

İyiniyetinize hayran kaldım. :)

Doğru dürüst bir telafi sistemini bile kurmaya yanaşmayan, bariz hata ve kusurlarını kabul etmeyen MEB sizin bahsettiğiniz "okul meselesini" bir çırpıda hallediverecek diye mi düşünüyorsunuz? :)

Kaldı ki, pilot illerde yapılan uygulamalar gösterdi ki, durum hiç sizin söylediğiniz gibi olmuyor. İlgisiz aileler uygulamadan sıkılıp ya kurumu bırakıyor, ya da söz konusu kurum tarafından kaydı siliniyor. Zaten "vekalet uygulaması" da işi iyice çığrından çıkartıyor.

Yanılmıyorsam kurumlara devam eden çocukların yarısından fazlasında "vekalet usulü" damar tanıma var.
It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

BİYOMETRİK KİMLİK DOĞRULAMA 25 Tem 2016 16:34 #15

  • garip
  • garip Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Gönderiler: 951
  • Teşekkür Sayısı: 383
  • Başarı: -55
sn barış her iki tespit ve önerimde paydalar çocukların daha fazla özel eğt. desteği almasına yöneliktir. dernekler almak için vardır vermek için değil. hak temelli yaklaşım diyoruz değil mi son yıllarda. yetkililerin karşısına hak alma mücadelesi için çıkılır ve doğru anlatılırsa neden olmasın ama şu anki yapı ve kadroyla tabi ki imkansız gibi...
bu arada durumdan vazife çıkartan bazı arkadaşlar siyasi temennilere girişmişler. onlar bu sektöre girmedi. ama onlara yakın olan eski bir bakanın sülalesine ait 20'nin üzerinde kurumu olduğu ankara'daki toplantılarda konuşuluyordu ne kadar doğru bilemiyorum. siz bırakın klavye başında yalakalığı da ben meb'deki işleri sekteye uğramasın, yolsuzluk yaptığında başına bir iş gelmesin diye müdür odalarında malum şahısların kitaplarını görünür yere koyan, perşembe toplantılara katıldıklarını yükses sesle orda burda dillendirenleri yazarsam birileri soğuk soğuk terlemeye başlar bu sıcaklarda... neyse bunlar bizim konularımız değil. kırık testi darmadağın oldu...
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: rassmuss

BİYOMETRİK KİMLİK DOĞRULAMA 25 Tem 2016 17:38 #16

  • barisltd
  • barisltd Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Cats bite!
  • Gönderiler: 2509
  • Teşekkür Sayısı: 2514
  • Başarı: 10
Yalakalık derken???

*************

Yaklaşık 8 saat önce yukarıdaki soruyu sormuştum, ama henüz bir yanıt gelmedi.

"klavyede yalakalık yapmayı bırakın" derken beni mi kasdettiniz anlayamadım. Şu forumda bulunduğum uzun süre içerisinde sanıyorum MEB'i en fazla eleştiren, en fazla bunu dile getiren kişilerden biriyim. Ne Fetö'nün etkin olduğu dönemde eleştirmekten vazgeçtim, ne de taraf olmayanın taraf göründüğü bu dönemde eleştirmekten vazgeçerim.
her iki tespit ve önerimde paydalar çocukların daha fazla özel eğt. desteği almasına yöneliktir.

Çocukların daha fazla özel eğitim desteği almasına gelince... Öncelikle daha fazla demek daha iyi demek değildir. Bu hususun altını çizelim.

Diğer taraftan, daha fazla eğitim verilebilmesinin şartı kurumlara forsa muamelesi yapmak değil, giderleri azaltıcı, gelirleri arttırıcı düzenlemeler yapmaktır.

Şimdi bir bakalım... bir kurum ister nitelikli eğitim versin, ister kötü eğitim versin, bir çocuğun gelmediği dersten kar etmez, fazladan para kazanmaz. Çünkü giderler zaten sabittir. Burada ileri sürebileceğiniz tek gerekçe "haksız yere para alıyorlar" kısmı olabilir.

Ancak, bizim yaptığımız iş bir ticari metanın alım satımı gibi bir iş değil. Yani 8 kilo yerine 3 kilo domates verdik, 5 kilonun parasını almayalım diyemeyiz. Bizim yaptığımız iş daha çok bir kira sözleşmesi gibidir. Ben bu ay evi 23 gün kullandım, 7 gün eksik ödeyeceğim diyemezsiniz.

Şimdi temel sorunumuz ve arzumuz çocukların daha fazla eğitim almasını sağlamak ise -ki bana göre değil- gelir azaltıcı kısıtlamaların arttırılması değil, azaltılması gerekir. Örnek olarak zaten zor rapor edilen grup eğitimlerinin bir de modül ve yaş sınırlamasına uydurulması bu hizmetin verilmesini neredeyse imkansız hale getiriyor.

Kendiniz itiraf etmişsiniz... pek çok çocuk okula hiç gitmediği halde, okul saatinde bir kurumdan hizmet alsa bile bu seanslar fatura edilemiyor.

Şimdi siz bu ve buna benzer sorunların sanki hiç dile getirilmediğini, hiç talepte bulunulmadığını sanıyorsunuz. Sanıyorsunuz ki, makul, mantıklı bir şekilde anlatırsak karşımızdaki insanlar bunu anlar ve çözüme kavuşturur. Peki bu sorunların bizzat Bakan(lar)ın yanında dile getirildiğini buna rağmen hiç bir değişiklik olmadığını biliyor musunuz?

Meb bürokrasisi son derece katı ve kendi bildiğinden hiç esnemiyor, bükülmüyor, geri adım atmıyor. Akla, mantığa, insan haklarına, iş hukukuna bile aykırı olan psikolog en fazla 20 saat çalışır hükmü neden hala düzeltilmedi sizce? Buna mantıklı, haklı bir gerekçe ileri sürebilecek tek bir kişi çıkabilir mi sizce?

Bu kadar bariz ve ortada olan sorunlar varken çocukların ne olursa olsun bir okula devam etmelerini öngören bir anayasamız varken siz bu sorunu kime anlatıp da haklı gerekçelerle düzettirebileceğinizi düşünüyorsunuz?

En zayıf olduğunuz yerden bir hak elde etmeyi umuyorsunuz. Siz bu meseleyle bana gelseniz, "kardeşim çocuk okula gitmiyorsa bu okulun suçudur, alsınlar okula" der çıkarım işin içinden.
It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not.
Son Düzenleme: 26 Tem 2016 02:04 yazan barisltd.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: ahmetali, zaman, rassmuss ve bu kullanıcının diğerlerinden 2 teşekkürü var
Sayfa oluşturma zamanı: 0.295 saniye
Sistem Kunena Forum