manager1 yazan:
Bir iki ay önce bakanlık teftişi geçirdik hiçbir sorun yada sıkıntı yaşamadık gayet güzel geçti.
Mevzuata uygun iş yapmanız işinizi olması gerektiği gibi yaptığınızı göstermez.
Mevzuat sadece çocuğu sınıfa al 1 saat tut, gönder diyor.
7 personelden bahsetmişsiniz. Toplam personel sayısı ise bu, 2 şöför, 1 sekreter, 1 temizlikçi, 1 PDR desek eğitimi kim veriyor? Hadi sekreter, temizlik aynı kişi desek 3 kişiyle kaç çocuğa eğitim veriyorsunuz? Günde 6 saatten fazla çalışan bir eğitimcinin ne performansı kalır, ne enerjisi! Haftada 40 saat çalışsalar aylık getirisi 32.000TL eder en fazla. E, sadece asgari ücretten personel maaşı 24.000TL
Bakın, bizler sizin sandığınız kadar uçuk büyüklükte kurumlar değiliz ama bu çocuklara sadece 40 dakika sınıfta eğitim vermiyoruz. Spor yaptırıyoruz, sanat eğitimi veriyoruz, müzik eğitimi veriyoruz. Okullarına gidiyoruz, öğretmenlerini eğitiyoruz. Ailelerine eğitim veriyoruz. Ailelerine danışmanlık yapıyoruz. Çay ocağı mı işletiyorsunuz diye soruyorsunuz? Günde 2kg çay boşa demlenmiyor. Her saat başı gelen veli en azından 1 bardak taze çay içiyor.
Kaldı ki, materyal kullanmadan, kırtasiye kullanmadan nasıl eğitim vereceksiniz? Velilere evden oyuncak, kağıt, kalem falan getirin mi diyelim?
Büyük şehir kirasına falan hiç girmiyorum. Büyükşehirde 400m2 dubleks evin kirası 5-6.000TL'den başlıyor, 30.000TL'ye kadar yolu var. Vergi, muhasebe falan gibi konulara hiç giremedik bile... Vergi ödememek için 30.000TL fatura için 15.000TL faturalı gideriniz olması lazım. Ayda 150TL çay şeker parası, 2 top kağıt ile 15.000TL fatura çıkmaz. O zaman ya KDV ödersiniz, ya kurumlar/gelir vergisi.
Neyse... uzatmak istemiyorum ama bence kendinize neyi eksik veya yanlış yapıyorum diye sormanızda fayda var. Kaldı ki 30-40 bin TL fatura kesen bir kurum herşeyden tasarruf edip %20-25 kar etse 6-7.000TL para eder. Bu para "ihtiyat akçesine" bile yetmez.