gezenti yazan:
modül ve uzaktan eğitim meselesine odaklanalım derim. hafif düzey/ öğrenme güçlüğü /kısmen YGB (atipik otizm, Asperger sendromu )/ kısmen dil konuşma güçlüğü / işitme engelliler / belki görme engelliler belki de ftr, orta ve ağır olmayan tüm özel eğitim alanlarına pandemi riski azalana/bitene kadar uzaktan eğitim seçeneğinin rehabilitasyonlara da verilmesi düşüncesindeyim. Şu an bakanlık kendi okullarında orta ağır oçem ler dahil tüm özel eğitim okullarında uzaktan eğitim yaptırıyor.
bizi bu seçenekten mahrum bırakması kabul edilmemeli. 20 - 30 kurumdan 1000 e yakın velinin cimer başvurusu bu işi çözer kanaatindeyim. ya da toplanan dilekçeler dernek/federasyon aracılığı ile bakanlığa ulaştırılmalı ve bu mesele çözülmeli. zorunlu olması gerekmiyor isteyen kurum yüzyüze devam etsin (kırsalda internet erişimi olmayan veya hastalık riskinin az olduğu bölgelerde isteyen yüzyüze devam edebilmeli ) veya uzaktan +yüzyüze birarada olabilir. devamsızlık sorununu bir nebze böyle çözebiliriz. ekran görüntüsü almak da belgelendirme açısından çok pratik . dernek federasyon bir güzellik yapıp modül meselesini de araya sıkıştırırsa ne ala.
şu an öğretmenlerim olası bir tam kapanma için diken üstünde. uzaktan eğitim tam maaş tam sgk demek olacak. kurumların da servis, fatura, çay kahve gideri düşecek biraz nefes alabiliriz o zaman
Benzer bir kanaatim var. Çocukları engel durumuna göre iki gruba ayırıp online ders yapabilecek çocuklar ile online devam edip online katkı saglayamayacagimiz çocuklarımızla yüzyüze iki haftalık dönüşümlü öğretmen sayısı ile çalışabiliriz. öğretmenler iki hafta kurumda, iki hafta online olarak dersleri tamamlayabilir. (Ornegin ayın ilk iki haftası kurumda derslere girdim diğer iki hafta online ders yapacağım seklinde) Böylece olası bulaş riski minimize edilebilir gibi düşünüyorum. Tabi öğretmen bağımlı işleyen sistemlerde sorun çıkacaktır ancak program düzenlemesi yaparak bununda önüne geçilebilir