Hoş geldiniz, Ziyaretçi
Kullanııcı Adı: Şifre: Beni hatırla
Forum kuralları dahilinde bulunan her konuda yazışabilirsiniz.

BAŞLIK: Modül meselesi

Modül meselesi 04 Ara 2020 23:30 #1

  • gezenti
  • gezenti Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Altın Uye
  • Gönderiler: 236
  • Teşekkür Sayısı: 160
  • Başarı: 0
Neyse öyle yada böyle eksik gedik devam ediliyor, ediyoruz. Bu hafta 3 kez yaşadığımız bir olay üzerinden yaşadığımız bir sıkıntıyı - herkesin yaşadığını düşündüğüm- gündeme getirmek istedim. Malum hastalık covid, sokağa çıkma yasakları, çocukların arkadaşlarından, parklardan uzak durmaları falan derken çocuklarda ortaya çıkan psikolojik sorunlar bu hafta 3 farklı ailem çocuklarının hiç olmazsa hafta da 1 senaslarinin psikolog tarafından yapılmasını istedi. Gerekçe çocukların yaşadığı sorunlar, annelerin artık evde başa cikamamalari, tablet telefon gibi bağımlılıklar falan. Haklılar mi ? Sonuna kadar haklılar. Ben kendi çocuklarımda gozlemliyorum ayni sorunları. Neyse ailelere verdiğimiz cevap hayir olamaz mümkün değil. Çünkü sizin raporunuzda sadece okuma yazma , matematik yazıyor !!! Gel de aileye anlat durumu. ( psikologlarimiz taleplerj ücretsiz karşıladı ama bu sürekli olamayacak maalesef) Sözün özü bu saçma modul meselesine sayın tartanç in yöntemiyle-twitter , sosyal medya vb- aileleri gerekirse cimer e yönlendirerek el atmamız gerektiğini düşünüyorum. Ki süreç bundan sonra normale döndüğünde veya dönmediğinde en çok talep psikologlara olacak diye düşünüyorum hem cocuk hem aileler için.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: tartanc

Modül meselesi 05 Ara 2020 09:39 #2

  • anaeli
  • anaeli Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Altın Uye
  • Gönderiler: 187
  • Teşekkür Sayısı: 69
  • Başarı: -1
Sn Gezinti' nin düşüncesine katılıyorum. Bu konuda dernek/federasyon OOKGM durumu bildirmelidir.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: tartanc

Modül meselesi 06 Ara 2020 20:18 #3

  • gezenti
  • gezenti Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Altın Uye
  • Gönderiler: 236
  • Teşekkür Sayısı: 160
  • Başarı: 0
Bu akşam sadece @tartanc ve @disleksimerkezi Tweetleri vardi benim gördüğüm. Afedersiniz ama talep yoksa babayı alırız. Iyi uyumalar.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

Modül meselesi 06 Ara 2020 20:55 #4

  • tartanc
  • tartanc Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Herşey neye layıksa ona dönüşür.
  • Gönderiler: 3651
  • Teşekkür Sayısı: 2865
  • Başarı: 54
Hocam tt listesi takılı kalmış. Giremedik. Yarın akşam tekrar deneriz.
Katılım ne kadar çok olursa o kadar avantajımıza.

Yarın yine, yeniden...
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

Modül meselesi 06 Ara 2020 21:08 #5

  • gezenti
  • gezenti Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Altın Uye
  • Gönderiler: 236
  • Teşekkür Sayısı: 160
  • Başarı: 0
Bravo hocam ne diyeyim tek başımıza da olsa bir şey yapıyoruz retweet etmek de zor geliyor demek ki!!!
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

Modül meselesi 11 Ara 2020 09:22 #6

  • garip
  • garip Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Gönderiler: 951
  • Teşekkür Sayısı: 383
  • Başarı: -55
Yıllardır bu forumda dile getirdiğim konu: Hafif düzeydeki çocukların gideceği yer özel eğitim merkezleri değildir. Kendi okullarında destek eğitimi almalı ve bu travmayı yaşamamalı, yıllar sonra ailesine beni neden ...... rehabilitasyon merkezine götürdünüz sorusunu sormamalı...

"BİNLERCE ÇOCUĞA ZEKA GERİLİĞİ YAFTASI
Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Rehberlik ve Araştırma Merkezleri’nin, sınır zekâya sahip çocuklara, “hafif zekâ geriliği” raporu verdiği ortaya çıktı. Normal sınıfta özel bir eğitim ile gelişim gösterebilecek çocuklar, “zekâ geriliği” varmış gibi yaftalanıyor.
Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı Rehberlik ve Araştırma Merkezleri’nin (RAM) sınır zekâya sahip çocuklara, “hafif zekâ geriliği” raporu verdiği ortaya çıktı. Eğitim-İş Ankara 3 No’lu Şube’nin raporuna göre, MEB’in yönetmeliğindeki eksiklikten kaynaklanan uygulama nedeniyle, alacağı eğitim ile gelişim gösterebilecek çocuklar, yanlış bir eğitime tabi tutuluyor ve “zekâ geriliği” varmış gibi yaftalanıyor.
Raporda, özel eğitim alan bu çocuklar için eğitim veren Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri’ne devlet tarafından ek ücret ödendiğine de dikkat çekiliyor. Eğitim-İş Ankara 3 No’lu Şube, sınır zekâya sahip çocuklar ile hafif zekâ geriliği bulunan çocuklara ilişkin hazırladığı rapor ile sınır zekâya sahip çocuklara, “hafif zeka geriliği” raporu verildiğini ortaya çıkardı.
Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların, okul içinde ve dışında destek eğitimi aldığı, okul içindeki eğitimin öğretmenler, okul dışındaki eğitimin ise Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri tarafından verildiği belirtilen raporda, okul içi eğitim için öğretmenlere ek ders karşılığında ücret ödendiğine, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri’ne ise öğrenci başına aylık bin liraya yakın ödeme yapıldığına işaret edildi.
MEB’in yönetmeliğinde “normalin altında zekâ/sınır zeka” tanımı bulunmadığı, bu nedenle bazı RAM’larda, bu zekâya sahip çocuklara “hafif zekâ geriliği” raporu verildiğine dikkat çekilen raporda, RAM’lardaki farklı uygulamalardan ötürü yüzde 13.59’luk dilimde yer alan sınır zeka olan bireylerin, bir alt gruba dahil edildiği ve özel eğitime gereksinim duyan bireylerin oranının yüzde 15.86’ya çıkarıldığı belirtildi.
‘BİLİMSEL DEĞİL’
Bu uygulama nedeniyle öğrencilerin, hafif düzeyde zihinsel engele sahip olmamalarına karşın bu şekilde etiketlendikleri kaydedilen raporda, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri’ne öğrenci başına devlet tarafından yapılan ödeme nedeniyle de bu merkezlerin haksız maddi kazanç sağladığı aktarıldı.
Sınır zekâya sahip çocukların özel eğitim kapsamında yer almadığı, bu çocukların biraz daha geç öğrenmesine karşın sınıf içi uygun yöntem ve teknikler uygulandığında öğrenim kademelerinde ilerleyebildiği vurgulanan raporda, “Eğer çocuk bir kere ‘hafif zihinsel yetersizlik’ olarak tanımlanırsa, bundan sonraki okul hayatında bu etiketleme devam edecektir ve bunun olumsuz sonuçlarını ömür boyu taşıyacaktır. O nedenle sınır zekâda olan çocukların dosyasına ‘gelişimi risk oluşturan çocuklar’ ifadesi yazılmalı ve mümkün olduğunca bu çocuklar tekrar RAM’lara gönderilmemeli. Gerekli eğitim öğretim düzenlemeleri okullarda yapılmalı.
MEB, sınır zekâda bulunan bu çocukların etiketlenmesine izin vermemeli. Okuldaki uygulamalarla giderilebilecek öğrenme eksikliklerinin özel eğitim merkezleri tarafından giderilmeye çalışılması hem bilimsel olmamakta hem de ülke ekonomisinin haksız kullanımına yol açmakta” denildi. Cumhuriyet/ 11.12.2020"
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: scayking, rassmuss, hida

Modül meselesi 11 Ara 2020 11:42 #7

  • tartanc
  • tartanc Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Herşey neye layıksa ona dönüşür.
  • Gönderiler: 3651
  • Teşekkür Sayısı: 2865
  • Başarı: 54
Cumhuriyet gazetesinde ki haber yanlışlıklar yumağı.
Öncelikle SKR da tanı var.
SKR çıkarmak için genelde okulun ve sınıf öğretmeninin yönlendirmesi oluyor.
RAM sonuç olarak eğitsel değerlendirmeyi yapıyor sonuçta.
Bu arada Ram ı savunacağım hiç aklıma gelmezdi. Fakat bu doğruları yazmıyor. Doğru ne ise o.
Yine taraflı bir haber.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: barisltd, fzt_huss, faruk7 ve bu kullanıcının diğerlerinden 1 teşekkürü var

Modül meselesi 11 Ara 2020 14:58 #8

  • barisltd
  • barisltd Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Cats bite!
  • Gönderiler: 2509
  • Teşekkür Sayısı: 2514
  • Başarı: 10
garip yazan:
Yıllardır bu forumda dile getirdiğim konu: Hafif düzeydeki çocukların gideceği yer özel eğitim merkezleri değildir.

Bu görüşe pek katılmıyorum. Zekasına bakılmaksızın her çocuk destek eğitime gereksinim duyabilir. Okullar bu konuda yetkin ve yeterli olsa zaten özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerine gerek olmaz.

Ancak, elbette hafif zihinsel engelli, veya zihinsel engeli hiç olmayan disleksi vs gibi sorunu olan çocukların elbette ağır mental retardasyonlu çocuklarla bir arada olmasını da doğru bulmuyorum. Bunun çözümleri konuşup tartışılabilir.

Ama basında dile getirilen şey bir haksız rant iddiasıdır işin esası bu konunun rantla falan ilgisi yok. MEB'in sistematiği ile ilgisi var.
It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Sayfa oluşturma zamanı: 0.337 saniye
Sistem Kunena Forum