Hoş geldiniz, Ziyaretçi
Kullanııcı Adı: Şifre: Beni hatırla
Forum kuralları dahilinde bulunan her konuda yazışabilirsiniz.

BAŞLIK: Terapist Aile Metodu.

Terapist Aile Metodu. 30 May 2020 13:47 #1

  • Special education
  • Special education Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Kıdemli Uye
  • Gönderiler: 48
  • Teşekkür Sayısı: 38
  • Başarı: 0
Ailenin aktif olarak seansa katılmasıyla ve bu seanslarda aile rolünün kademeli olarak artırılması eğitimci aktifliğinin kademeli olarak düşürülmesi yoluyla özel birey ebeveynlerinin özel eğitim alanındaki donanım ve becerilerini arttırmayı hedefler.

Ne yazık ki rehabilitasyon merkezlerinin bir çoğunda aileler kendi istekleri yada kurum işleyişi sebebiyle seans dışında tutulmakta fakat yaşadığımız salgın süreci bize gösterdiki özel eğitimde bu tür yaklaşımlar elzemdir.

Salgın sürecinden sonra muhtemelen bu tür bir yaklaşımı en azından erken dönemde uygulamak mümkün olmayacak fakat bu salgın probleminden tamamen kurtulmayı başardığımızda tüm rehab. Merkz. Bu tür yaklaşımları temel eğitim politikaları haline getirmelidir.

Peki bu bize ne sağlar? Bugün içinde bulunduğumuz olağan dışı durumda dahil ailenin rehabilitasyona ulaşamayacağı herhangibir ortamda özel eğitimin kesintisiz devamını sağlar. Gelecek konusunda daha az kaygılı aileler sağlar. Özel bireyin gelişimini hızlandırır. En önemlisi bugün dillendirilen uzaktan eğitim gibi saçma sapan yöntemleri dillendirmeye gerek bırakmaz.

Peki ne gerektirir? Yalnızca uygun eğitim ortamı ve tecrübeli eğitimciler.

Bu başlığı açma sebebim salgın sürecinin bize bir çok konuda yeni farkındalıklar sağlaması fakat hiçbir mecrada salgından sonra nasıl bir özel eğitim anlayışı olmalı sorusunun cevabının tartışılmamasıdır. Varlık sebebimiz özel çocuklardır.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: scayking, tartanc, AliGalipDursen ve bu kullanıcının diğerlerinden 1 teşekkürü var

Terapist Aile Metodu. 30 May 2020 14:37 #2

  • scayking
  • scayking Kullanıcısının Avatarı
  • Çevrimiçi
  • Altın Uye
  • Gönderiler: 265
  • Teşekkür Sayısı: 233
  • Başarı: 3
Hocam sizi anlıyor ve katılıyorum.
Uzaktan eğitim özel eğitimin doğasına aykırıdır.
Kurumlarımıza kayıt yaptiran bütün çocuklarımızın ebeveynlerine Aile Eğitimleri yoluyla temel davranış kontrolü ve öğretme becerilerini (en azından-ipucu işlem süreçlerinin sunumu ve silikleştirilmesi) kazandırırsak uzaktan öğretmen yardım ve yonlendirmeleriyle bir nebzede olsa durumu kurtarabilmemiz soz konusu olabiliyor.

Ancak aileler bu imkan kendilerine sunulsa da katılım noktasında çok başarılı değiller.

Biz kendi kurumumuzda bunu yapıyoruz.
%30-35 oranında bir katılım var.
youtu.be/dy85P-eafT8
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: tartanc, Special education

Terapist Aile Metodu. 30 May 2020 14:55 #3

  • Special education
  • Special education Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Kıdemli Uye
  • Gönderiler: 48
  • Teşekkür Sayısı: 38
  • Başarı: 0
Tebrik ederim hocam %30 gayet başarılı.
Eğitime yeni başlayan velilerle uygulamak daha kolay fakat bu yöntemle eğitilmemiş veliyi adapte etmek zor. Bu durumunda şöyle bir getirisi oluyor yöntemle ilgili kıyas yapabiliyorsunuz ve terapist aile modeliyle eğitilen çocukların çok çok daha başarılı olduğunu görüyorsunuz.

Zamanla yeni veliler eklendikçe katılım oranı artıyor bazen gelen velilerin “burda çocuğumla derse girebiliyorum diye duydum” diyerek gelmesi de eğitimci olarak beni çok mutlu ediyor.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: scayking, tartanc

Terapist Aile Metodu. 30 May 2020 15:20 #4

  • drnbrls
  • drnbrls Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Kıdemli Uye
  • Gönderiler: 68
  • Teşekkür Sayısı: 15
  • Başarı: 0
Bizim kurumumuzda sinif ici dersleri izlemeri icin kamera sistemi yok. Sebebi velileri egitime aktif olarak katmak ve derslere girerek izlemelerini uygulama yapmalarini saglamakti. Ve iyi ki de boyle yapmisiz. Bu sureci rahat atlatiyoruz. Derste gorduklerini ellerinden geldigince yapiyor velerimiz. Fikir alis verisi icin tabiki iletisimdeyiz. Isteyen velimiz sinifa dahil oluyor isteyen veli kapinin onunde oturup derai canli olarak takip ediyor.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: tartanc, Special education

Terapist Aile Metodu. 30 May 2020 17:32 #5

  • degece
  • degece Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Junior Uye
  • Gönderiler: 23
  • Teşekkür Sayısı: 6
  • Başarı: 0
Ben de özellikle otizm ve down sendromunda velimi alıyorum izlemeleri gereken yolları çocuğun tepkileri ve nasıl silikleştirmesi gerektiğini uygulamalı gösteriyorum,eve ödev veriyorum veliye örn.otizmde bir kaptan diğerine nohut fasulye aktarması,kepçe ile su dolu kaplardan diğerine aktarması el göz koordinasyonu göz kontağını nasıl geliştiririz çalışmaları çok yararı oluyor,veya kameramı ayarlayıp kameraya alıp velime atıyorum..ama sınıfta kamera olayına karşıyım zira hareket kısıtlılığı getiriyor yerlerde sürünüyorum floor time çalışmalarında bayan olarak bu rahatsız ediyor ..Özgür hissettiğim zaman daha başarılıyım.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: tartanc, Special education

Terapist Aile Metodu. 30 May 2020 17:49 #6

  • AliGalipDursen
  • AliGalipDursen Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Gönderiler: 343
  • Teşekkür Sayısı: 655
  • Başarı: 16
Bizim senelerdir uyguladığımız bir yöntem. Küçük yaş bireylerin seanslarına aile üyelerinin katılımı zorunlu. Çoğunlukla anneler getirse de belirli aralıklarla çocukla ilgilenen her kesin (babalar, büyük kardeşler, dede, nine, teyze, hala vb.) seanslara katılmasını teşvik ediyoruz. Söylediğimiz ise çok basit, "eğer haftada iki saat bizim yapacağımız eğitimle yol alacağınızı sanıyorsanız daha baştan başlamayın, mümkün değil, biz ancak model ve rehber olabiliriz, gerçekte çocuğunuzu siz eğiteceksiniz. Başarı olacak ise sizin başarınız olacak, olmazsa hem sizin, hem de bizim başarısızlığımız olacak, size yeterli model ve rehber olamadımığız için."

Ancak artık akademik çalışmaya döndüğümüz 6., 7. sınıflardan itibaren velinin seanslara katılımını tercihe ve velinin akademik yatkınlığına bırakıyoruz.

Eğitime yeni başlamış ileri yaş vakalarda da benzer şekilde yanlarında bir yardımcı bireyle (eş, arkadaş, gelin, torun) seansa alıyoruz. İlk dönem dinleme çalışmalarının kurum dışı yaşamda da sürdürülmesi gerekli çünkü. İstanbul'da üniversite öğrencisi bir vakamızın ailesi gelmek zorunda kaldı memleketten, çünkü kendisine yardımcı olabilecek kadar yakın bir arkadaşı yoktu henüz İstanbul'da.

Ailenin etkin bir şekilde katılmadığı eğitim süreçlerinden beklenilen faydanın elde edilmesi uzun zaman ve emek ister, mesleki tatmin duygusunu berhava eder, işimizin amaç ve değerinin sorgulanmasına yol açar, veli ve personel memnuniyetini düşürür. Bizim mottomuz; kendinize ve çocuğunuza yardım etmek istiyorsanız biz de size katılabiliriz, ama siz olmadan size ve çocuğunuza bir hayrımız olmaz. Ne siz bizi, ne de biz sizi kandırmayalım, bu savaşı kazanmak iradeniz varsa bizi de arkanızda sayabilirsiniz, ama siz bırakırsanız yapayalnız kalırsınız.

Zor görünebilir, ama bir kere istikrarla uygulanmaya başlandığında herkesin çok rahatlatayacağı bir metot.

Yönetici olarak bana faydası ise, herkesin herkesi denetleyip, eleştirdiği, geliştirdiği bu yöntem nedeniyle bana kadar çıkabilecek şikayet ve olumsuzlukların yok seviyesine yakın bir minimuma inmesi. Yani maaşı beleşten almaya başlamam. :)
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: scayking, tartanc, fahrettin75 ve bu kullanıcının diğerlerinden 1 teşekkürü var

Terapist Aile Metodu. 30 May 2020 19:16 #7

  • Special education
  • Special education Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Kıdemli Uye
  • Gönderiler: 48
  • Teşekkür Sayısı: 38
  • Başarı: 0
Sizlere bu işi daha iyi yapmak adına sarfettiğiniz bireysel çabalarınız için teşekkür ederim.

Keşke ihtiyaçlar hiyerarşisinin ilk basamağında debelenip durmaktan kurtulsak ve bu işi nasıl daha iyi yapabiliriz diye daha çok konuşabilsek.

İlk mesajımda yazdığım gibi hiç bir mecrada buna benzer tartışmalar yapılmadığı gibi damar okuma, kamera, yüz tanıma gibi takip sistemleri ve özel eğitimin yanyana anıldığı sayfalarca yazı okuyabiliyorsunuz.

neden bu takip sistemlerine karşı çıkıyorsun diye sorarsanız size net bir cevap veremem ancak Guantanamo ceza evi için bile tartışılacak sistemlerin bu ülkede özel eğitimde kullanılmasını kabul edemiyorum.

Bazen bu forumda saygı duyulacak yazılar yazan insanlarında bu tür sistemlerin getirilmesi taraftarı olduğunu görmek gerçekten insanın moralini bozuyor.

Özel eğitim bir hayat kurtarma işidir bu ciddiyetle yapılmalıdır her sabah özel bir çocuğu bunu neden yaptığını açıklayamadan bir kameranın altından geçmeye zorlamak benim içinde çocuğum içinde onur kırıcı devlet aklı buna herkesi hırsızlıkla suçlamayacak bir çözüm bulabilir tabi ki bu konu hakkında kafa yorarsa.

Umarım yakın gelecekte bu alanla ilgili birbirimize özel eğitimi daha iyi yapabilmek için yardımcı olacak konularda daha çok konuşuruz.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: scayking, tartanc, AliGalipDursen ve bu kullanıcının diğerlerinden 2 teşekkürü var

Terapist Aile Metodu. 30 May 2020 19:50 #8

  • scayking
  • scayking Kullanıcısının Avatarı
  • Çevrimiçi
  • Altın Uye
  • Gönderiler: 265
  • Teşekkür Sayısı: 233
  • Başarı: 3
Kamera sistemi, damar tanıma yüz tanıma sistemlerini istiyor olmamızın en temel nedeni kendimizi temize çıkarma ihtiyacından kaynaklıdır.
Aynı torbanın içerisinde aynı isimle anılıyoruz.
"REHABİLİTASYONLAR"
Bu ifadeyi de hiç sevmiyorum.
Bu işi ciddiye almayanların, ciddi bir iş gibi yapmayanların, çoluğu çocuğu aileleri mağdur edenlerin, istismar edenlerin, sırf ticari kaygılar yüzünden ailelere para verenlerin ve o paraları alan ailelerin top yekün el birliğiyle OLUŞTURDUKLARI İMAJ.. Yani aslında bir isim değil.
ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ olduğumuz ve sadece bu işi yetkin kişilerin yaptığı o güzel günleri çok özledim.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: tartanc, AliGalipDursen, fahrettin75 ve bu kullanıcının diğerlerinden 3 teşekkürü var
Sayfa oluşturma zamanı: 0.393 saniye
Sistem Kunena Forum