Hoş geldiniz, Ziyaretçi
Kullanııcı Adı: Şifre: Beni hatırla
Forum kuralları dahilinde bulunan her konuda yazışabilirsiniz.

BAŞLIK: 2-4 MART MÜDÜRLER TOPLANTISI

2-4 MART MÜDÜRLER TOPLANTISI 06 Mar 2015 16:26 #1

  • serkan05
  • serkan05 Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Altın Uye
  • Gönderiler: 169
  • Teşekkür Sayısı: 73
  • Başarı: 0
Arkadaşlar 2-4 Mart tarihlerinde Ayvalık da yapılan Reh.Mer.Müdür toplantısına Genel Müd. den 2 daire başkanı bir eğitim uzmanı ve MEBBİS sorumlusu olmak üzere 4 görevli ve yanılmıyorsam 110 Kurum Müdürü veya kurucu katılmıştır. Toplantının 3 gününde yaşanan sorunlar ve öneriler tartışılmış olup Genel Müdürlüğümüz adına katılımcılar mevcut uygulamalarda karşılaşılan sorun ve çözüm önerilerimizi dinlemiş ve yazılı olarak 22.maddelik öneri raporumuzu almışlardır. Bu önerilerimizden bazılarına hemen cevaplar verip neden olumlu yada olumsuz bulduklarını söylediler.Olumlu bulunan önerilerimiz yayınlanmak üzere olan yeni reh.merkezleri yönetmelik taslağında değişitirilerek işleme alındı.Personel sıkıntıları,RAM Sorunları,ücretler,standartlar yönetrgesi,teftiş sorunları,el-damar okuma sistemi ve uygulamaları hakkında vb... dolu dolu görüşlerimizi söyledik hepsine teşşekür ediyoruz bizi sabırla dinleyip cevaplar verdiler bence çok olumlu bir toplantı oldu inşallah sonu da hayırlı olur.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: gulumse, barisltd, Dikmen ve bu kullanıcının diğerlerinden 6 teşekkürü var

2-4 MART MÜDÜRLER TOPLANTISI 06 Mar 2015 20:36 #2

  • barisltd
  • barisltd Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Cats bite!
  • Gönderiler: 2509
  • Teşekkür Sayısı: 2514
  • Başarı: 10
Verdiğiniz bilgi için çok teşekkürler.

Sakıncası yoksa 22 maddelik öneri raporunu ve burada olumsuz bulunan maddeleri de yazabilir misiniz?
It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

2-4 MART MÜDÜRLER TOPLANTISI 06 Mar 2015 22:20 #3

  • sizgin
  • sizgin Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Gönderiler: 647
  • Teşekkür Sayısı: 401
  • Başarı: 14
2-4 Mart Ayvalık Cunda adasında yapılan hizmet içi eğitim faaliyetine katılan özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi temsilcileri ve bakanlığımız yetkililerinin istişareleri sonucunda, dikkate alınmasının faydalı olacağı düşünülen görüşler.
İlgi: a)18 Mayıs 2012 tarih ve 28296 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği
İlgi (a) yönetmeliğinin 3/a maddesinde belirtilen “Aile eğitimi” olarak tanımlanan hizmetin görev alanı dahilinde olan rehber öğretmenler ile ilgili eğitim personeli ve kurum müdürünce verilmesi ve bu eğitimin grup eğitimi dahilinde yapılması. 4 grup seansının 1 seansı bu amaçla kullanılabilir.
İlgi (a) yönetmeliğinin 3/e maddesinde “ders” olarak tanımlanan ifadenin “seans” olarak tanımlanması ve seans süresinin 40 dakika olarak güncellenmesi.
Yasalarla “Eğitim hakkı hiçbir sebeple engellenemez” ilkesiyle hareketle, engellilerin çeşitli sebeplerle (hastalık, personel hastalığı, hava muhalefeti, servis arızası, yıllık izin vb.) ay içerisinde alamadıkları eğitimleri takip eden aylarda yapılabilmesi. Böylece her bir engellinin yıl içinde alması gereken eğitimi alabileceği, eğitimin kesintiye uğramaması, kamu kaynaklarının verimli kullanması sağlanabilir. Bunu, haftada 4 seans bireysel ve 2 seans grup eğitimiyle tıpkı yaz aylarında olduğu gibi 2 haftada eğitimin tamamlanması sağlanabilir. Yıllık eğitim eğitimin sürekliliği ilkesiyle 10 aydan önce bitirilemez. Bütçe öngörümü için telafi ödemeleri belirlenen takvimlerde ödenebilir.
RAM raporları en az 3 yıllık olmalıdır. Hem iş yükü azaltılabilir, hem de engelli ailesi sürekli rapor işlemleri için mağdur edilmemiş olur.
RAM raporlarının yenilenmesi sürecinde arada oluşacak boşluklarda kurumların eğitime devam etmesi, bunu kimlik doğrulama sistemiyle kanıtlaması ve raporun yenilenmesi durumunda söz konusu seanslar için eğitim ücretinin ödenmesi.
Sağlık kurulu raporuyla %20 fonksiyon kaybı olduğu tespit edilmiş bireylerin, RAM’larda ki özel eğitim değerlendirme kurulunca engellinin destek özel eğitim hizmeti alıp alamayacağı, alacaksa hangi destek eğitim programı alacağı belirlenmelidir. Çalışılacak modüllerin BEP geliştirme birimince kurumlarda karara bağlanması, raporun sisteme işlenmesi sırasında çalışılacak modüller MEBBİS sisteminde açılacak ekranla kurumca işaretlenmesi, engelinin öncelikli ihtiyaçlarının karşılanmasında yararlı olacaktır. Çünkü yılda bir kez ve kısa süreli değerlendirme nedeniyle engelinin doğru şekilde ihtiyaçlarının tespit edilemediği uygulamalarımızca görülmektedir. RAM’larca buda kabul edilmektedir.
Biz kurumlarca destek eğitimi alabilecek bireyleri kaynaştırma sistemine katmaktayız. Fakat okullarca tespit edilen kaynaştırma öğrencilerinin de özel eğitim kurullarınca destek eğitime yönlendirilmesi yapılmalıdır. Sadece kaynaştırma eğitimi önerilerek hak kaybına uğratılan engelli öğrenci için sonrasında yeniden destek eğitim alabilmesi yolunu açacak rapor işlemlerinde aynı işlemler tekrarlanmak zorunda kalmaktadır. Buda bir öğrenci için iki defa işlem yapmak demektir.
Engelli bireyin eğitim hakkına erişimini sağlamak sosyal devletin görevidir. Nasıl ki kamuda engelli bireylerin eğitim hizmetine ulaşımı ücretsiz servis hizmeti ile karşılanıyorsa, REM’lere devam eden engelli bireylerin de bu haktan faydalanmasının önü açılmalıdır.
Damar tanıma sisteminin ve aile eğitiminin maliyetinin kurumlarca karşılanması, 6 bireyselin 8 bireysele çıkartıldığı dönemde %2,3 zam yapılarak kurumlara %33 oranında ek külfet yüklenmesi, asgari ücret düzeyinde alınan eğitim ücretlerinin yıllar içerisinde günümüz rakamlarının yarısına tekabül eder duruma gelmesi kaliteli hizmet üretimini engellemiştir. Çözüm önerisi olarak her yıl asgari ücrete gelecek zam oranında artış verilmelidir. Usulsüz çalışıldığı düşünülen kurumlarca damar tanıma sistemiyle elde edilecek tasarruf düzgün çalışan kurumlara teşvik olarak aktarılabilir. Buda hazineye ek bir külfet getirmeyecektir.
Dil ve konuşma destek eğitimi programının zorunlu personeli sayısı ülkemizde son derece yetersiz olduğu bilinmektedir. İhtiyaca karşılık verebilecek duruma ulaşabileceğimiz en kısa süre yaklaşık 30 yıldır. Fakat bu eğitime ihtiyacı olan engelli birey sayısı binlerle telaffuz edilmektedir. Bu mağduriyeti gidermek için; zorunlu personel olarak bölüm mezunu özel eğitim öğretmenleri ve alan mezunu işitme engelliler öğretmeni (her ne kadar özel eğitim alanı öğretmeni olarak tanımlansa da), psikologlar ve fizyoterapistler görev almalılar. Zaten yüksek lisans programını bu unvandaki uzamanlar almaktadır. Gerekiyorsa bu uzmanlar sertifika eğitimine tabi tutulabilirler.
Öğretmen ve diğer uzmanlarımızın, çalışma süreleri günlük 10 seans ve haftalık 40 seansı geçmemek şartıyla yeniden düzenlenmelidir. Özellikle tam gün eğitim veren okulların kaynaştırma öğrencilerinin kurumlarımızdaki eğitim saatler 16:00’da başlamakta, sadece 3 seanslık ders zamanımız kalmaktadır. Bu uygulama her geçen gün artarak devam ettiği için kurumlarımızı zora sokmaktadır.
SKDS ile veri tek yönlü olarak kurumdan bakanlığa gitmektedir. Fakat kurumlar eğitimci ve öğrencinin sistemce tarama işleminin başarılı olup olmadığını görememektedir. Bu işlemin gerçekleştiğini sağlayacak ekranın MEBBİS’e eklenmesi.
Öğrencilerimizin SKDS’ne sadece derse girişte elini okutmasının sağlanması.
Eğitimci açığının giderilmesi hususunda bakanlığımızın yaptığı yoğun çalışmaların da farkındayız. Fakat sertifika eğitimlerinin özellikler ağustos, eylül ve ekim aylarında olması atama dönemlerinde yaşanan sıkıntılarımızı bir nebze azaltacaktır. Böylece katılımcı sayısı da artacaktır.
Mevcut Sertifikalı Sınıf Öğretmenlerinin Özel Eğitim Uzman Öğreticisi Yetiştirme Kursuna Uzaktan Eğitim Yöntemi ile yetiştirilmesi.
Kurumlarımızda halen görev yapan 150 saatin altında Sertifikası olan veya Emekli olmadan önce Resmi Özel Eğitim okullarında ve Alt Sınıflarda en az bir yıl veya daha fazla çalıştığını belgeleyerek ataması yapılanların müktesep hakkından dolayı eksik kalan eğitimlerinin Uzaktan Eğitim Yöntemi ile tamamlanarak görevlerinin devam ettirilmesi.
Sertifikası olmayan Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe ve Matematik Modüllerine doğrudan görevlendirilebilmesi.
Rehberlik Araştırma Merkezlerince verilen Destek Eğitim Raporlarında İller arasında Grup Eğitimi önerilen çocukların oranları arasında istatistiki verilerde çok farklılıkların ortadan kalkması için gerekli çalışmanın yapılması.
Çalışma saatlerinin değiştirilerek sabah başlangıç ve akşam bitiş saatlerinin uzatılması. (Örneğin 07:00 / 21:00 arası)
Ders başlangıcının saat başı olmasından vazgeçilip başlangıç ve bitiş saatlerinin esnetilerek planlamanın kurumlara bırakılması.
Engelli Bireylerin grup eğitimini planlarken aynı yaş aralığındaki farklı programlardaki bireylerin ortak gruba alınabilmesi.
İş Uğraşı ve Temel El Becerileri Destek Eğitim Programlarının oluşturularak kurumlarımızda uygulanabilir hale getirilmesi.

Kurumlar olarak bizlerin düşünce ve temennileri bunlardan ibarettir. Genel Müdürlüğümüzce değerlendirilerek uygun görülmesi halinde gerekli mevzuat düzenlemelerinin yapılmasını saygılarımızla arz ederiz.
Sus kimseler duymasın, duymasın ölürem ha,
Aymışam yarı gecede, seni bulmuşam sonra...
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: sefkat, barisltd, Dikmen ve bu kullanıcının diğerlerinden 3 teşekkürü var

2-4 MART MÜDÜRLER TOPLANTISI 06 Mar 2015 22:39 #4

  • barisltd
  • barisltd Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Cats bite!
  • Gönderiler: 2509
  • Teşekkür Sayısı: 2514
  • Başarı: 10
Önemli tespitler var ancak sanıyorum şu ifade biraz talihsiz olmuş:
Usulsüz çalışıldığı düşünülen kurumlarca damar tanıma sistemiyle elde edilecek tasarruf düzgün çalışan kurumlara teşvik olarak aktarılabilir. Buda hazineye ek bir külfet getirmeyecektir.

Bu bir tasarruf değil, kesinti...
It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: sizgin

2-4 MART MÜDÜRLER TOPLANTISI 06 Mar 2015 22:57 #5

  • tartanc
  • tartanc Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Herşey neye layıksa ona dönüşür.
  • Gönderiler: 3652
  • Teşekkür Sayısı: 2866
  • Başarı: 54
Önemli tespitler bence de var.

Sayın barış ın yazdığı gibi ilgili öneri,iyi olmamış. Ciddi bir talihsizlik olmuş. Bu maddenin uygulanabilirliği? Bence kötü ötesi öneri olmuş:(

Olması gereken pek çok madde de yok.

Belki ben farklı bakıyorumdur.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

2-4 MART MÜDÜRLER TOPLANTISI 06 Mar 2015 23:26 #6

  • egeefe
  • egeefe Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Kıdemli Uye
  • Gönderiler: 68
  • Teşekkür Sayısı: 13
  • Başarı: 0
çok yerinde ve gerekli tespitler yapılmış. teşekkürler. katılmamak elde değil. ancak kurumların elini kolunu bağlayan standartlar yönergesindeki asansör olayına da değinilseydi keşke. kurumlarımızda asansör olmadığı için hiçbir değişiklik yapamıyoruz. özel eğitim alan öğretmenliğinden sonra tüm programları açmak isteriz ama bu asansör olayı nedeniyle yapamıyoruz.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

2-4 MART MÜDÜRLER TOPLANTISI 06 Mar 2015 23:27 #7

  • sizgin
  • sizgin Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Platin Uye
  • Gönderiler: 647
  • Teşekkür Sayısı: 401
  • Başarı: 14
Sahsen bircogunun hayata gecirilmeyecegine ve sadece avucici sistem oncesi gevseme ve rahatlama politikasi guttugune inanmaktayim. Zira bir cok madde baska sorunlara yol acacak durumda.
Sus kimseler duymasın, duymasın ölürem ha,
Aymışam yarı gecede, seni bulmuşam sonra...
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: CUNGA

2-4 MART MÜDÜRLER TOPLANTISI 06 Mar 2015 23:51 #8

  • serkan05
  • serkan05 Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Altın Uye
  • Gönderiler: 169
  • Teşekkür Sayısı: 73
  • Başarı: 0
Arkadaşlar Genel Müd. daire Başk. Ali KARAGÖZ ve Eğitim Uzmanı Ceyhun Bey bir çok konuya iyi niyetle açıklık getirdi ve sorularımızı cevapladı.Kabul edersiniz ki cümlenin önü ve sonunu silip sadece bazı kelime ve cümleleri ''cımbızla'' çekmek adil olmaz.Yeni yönetmelik taslağı(yayınlanmak üzere) üzerindeki tartışmalar da çok önemli kazanımlar elde ettiğimizi düşünüyorum.örneğin haftalık ders dağılımı ve ders giriş ve çıkışında okutulan avuç içi konuusnuda önemli müdahalelerimiz olmuş ve taslakta değişiklik yaptırılmıştır.Lütfen bu toplantıyı iyi değerlendirelim bilinçli seçilmiş bir tarihti...
SUNULAN RAPOR METNİ
'2-4 Mart Ayvalık Cunda adasında yapılan hizmet içi eğitim faaliyetine katılan özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi temsilcileri ve bakanlığımız yetkililerinin istişareleri sonucunda, dikkate alınmasının faydalı olacağı düşünülen görüşler.
İlgi: a)18 Mayıs 2012 tarih ve 28296 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği
1) İlgi (a) yönetmeliğinin 3/a maddesinde belirtilen “Aile eğitimi” olarak tanımlanan hizmetin görev alanı dahilinde olan rehber öğretmenler ile ilgili eğitim personeli ve kurum müdürünce verilmesi ve bu eğitimin grup eğitimi dahilinde yapılması. 4 grup seansının 1 seansı bu amaçla kullanılabilir.
2.) İlgi (a) yönetmeliğinin 3/e maddesinde “ders” olarak tanımlanan ifadenin “seans” olarak tanımlanması ve seans süresinin 40 dakika olarak güncellenmesi.
3. Yasalarla “Eğitim hakkı hiçbir sebeple engellenemez” ilkesiyle hareketle, engellilerin çeşitli sebeplerle (hastalık, personel hastalığı, hava muhalefeti, servis arızası, yıllık izin vb.) ay içerisinde alamadıkları eğitimleri takip eden aylarda yapılabilmesi. Böylece her bir engellinin yıl içinde alması gereken eğitimi alabileceği, eğitimin kesintiye uğramaması, kamu kaynaklarının verimli kullanması sağlanabilir. Bunu, haftada 4 seans bireysel ve 2 seans grup eğitimiyle tıpkı yaz aylarında olduğu gibi 2 haftada eğitimin tamamlanması sağlanabilir. Yıllık eğitim eğitimin sürekliliği ilkesiyle 10 aydan önce bitirilemez. Bütçe öngörümü için telafi ödemeleri belirlenen takvimlerde ödenebilir.
4. RAM raporları en az 3 yıllık olmalıdır. Hem iş yükü azaltılabilir, hem de engelli ailesi sürekli rapor işlemleri için mağdur edilmemiş olur.
5. RAM raporlarının yenilenmesi sürecinde arada oluşacak boşluklarda kurumların eğitime devam etmesi, bunu kimlik doğrulama sistemiyle kanıtlaması ve raporun yenilenmesi durumunda söz konusu seanslar için eğitim ücretinin ödenmesi.
6. Sağlık kurulu raporuyla %20 fonksiyon kaybı olduğu tespit edilmiş bireylerin, RAM’larda ki özel eğitim değerlendirme kurulunca engellinin destek özel eğitim hizmeti alıp alamayacağı, alacaksa hangi destek eğitim programı alacağı belirlenmelidir. Çalışılacak modüllerin BEP geliştirme birimince kurumlarda karara bağlanması, raporun sisteme işlenmesi sırasında çalışılacak modüller MEBBİS sisteminde açılacak ekranla kurumca işaretlenmesi, engelinin öncelikli ihtiyaçlarının karşılanmasında yararlı olacaktır. Çünkü yılda bir kez ve kısa süreli değerlendirme nedeniyle engelinin doğru şekilde ihtiyaçlarının tespit edilemediği uygulamalarımızca görülmektedir. RAM’larca buda kabul edilmektedir.
7. Biz kurumlarca destek eğitimi alabilecek bireyleri kaynaştırma sistemine katmaktayız. Fakat okullarca tespit edilen kaynaştırma öğrencilerinin de özel eğitim kurullarınca destek eğitime yönlendirilmesi yapılmalıdır. Sadece kaynaştırma eğitimi önerilerek hak kaybına uğratılan engelli öğrenci için sonrasında yeniden destek eğitim alabilmesi yolunu açacak rapor işlemlerinde aynı işlemler tekrarlanmak zorunda kalmaktadır. Buda bir öğrenci için iki defa işlem yapmak demektir.
8. Engelli bireyin eğitim hakkına erişimini sağlamak sosyal devletin görevidir. Nasıl ki kamuda engelli bireylerin eğitim hizmetine ulaşımı ücretsiz servis hizmeti ile karşılanıyorsa, REM’lere devam eden engelli bireylerin de bu haktan faydalanmasının önü açılmalıdır.
9. Damar tanıma sisteminin ve aile eğitiminin maliyetinin kurumlarca karşılanması, 6 bireyselin 8 bireysele çıkartıldığı dönemde %2,3 zam yapılarak kurumlara %33 oranında ek külfet yüklenmesi, asgari ücret düzeyinde alınan eğitim ücretlerinin yıllar içerisinde günümüz rakamlarının yarısına tekabül eder duruma gelmesi kaliteli hizmet üretimini engellemiştir. Çözüm önerisi olarak her yıl asgari ücrete gelecek zam oranında artış verilmelidir. Usulsüz çalışıldığı düşünülen kurumlarca damar tanıma sistemiyle elde edilecek tasarruf düzgün çalışan kurumlara teşvik olarak aktarılabilir. Buda hazineye ek bir külfet getirmeyecektir.
10. Dil ve konuşma destek eğitimi programının zorunlu personeli sayısı ülkemizde son derece yetersiz olduğu bilinmektedir. İhtiyaca karşılık verebilecek duruma ulaşabileceğimiz en kısa süre yaklaşık 30 yıldır. Fakat bu eğitime ihtiyacı olan engelli birey sayısı binlerle telaffuz edilmektedir. Bu mağduriyeti gidermek için; zorunlu personel olarak bölüm mezunu özel eğitim öğretmenleri ve alan mezunu işitme engelliler öğretmeni (her ne kadar özel eğitim alanı öğretmeni olarak tanımlansa da), psikologlar ve fizyoterapistler görev almalılar. Zaten yüksek lisans programını bu unvandaki uzamanlar almaktadır. Gerekiyorsa bu uzmanlar sertifika eğitimine tabi tutulabilirler.
11. Öğretmen ve diğer uzmanlarımızın, çalışma süreleri günlük 10 seans ve haftalık 40 seansı geçmemek şartıyla yeniden düzenlenmelidir. Özellikle tam gün eğitim veren okulların kaynaştırma öğrencilerinin kurumlarımızdaki eğitim saatler 16:00’da başlamakta, sadece 3 seanslık ders zamanımız kalmaktadır. Bu uygulama her geçen gün artarak devam ettiği için kurumlarımızı zora sokmaktadır.
12. SKDS ile veri tek yönlü olarak kurumdan bakanlığa gitmektedir. Fakat kurumlar eğitimci ve öğrencinin sistemce tarama işleminin başarılı olup olmadığını görememektedir. Bu işlemin gerçekleştiğini sağlayacak ekranın MEBBİS’e eklenmesi.
13. Öğrencilerimizin SKDS’ne sadece derse girişte elini okutmasının sağlanması.
14. Eğitimci açığının giderilmesi hususunda bakanlığımızın yaptığı yoğun çalışmaların da farkındayız. Fakat sertifika eğitimlerinin özellikler ağustos, eylül ve ekim aylarında olması atama dönemlerinde yaşanan sıkıntılarımızı bir nebze azaltacaktır. Böylece katılımcı sayısı da artacaktır.
15. Mevcut Sertifikalı Sınıf Öğretmenlerinin Özel Eğitim Uzman Öğreticisi Yetiştirme Kursuna Uzaktan Eğitim Yöntemi ile yetiştirilmesi.
16. Kurumlarımızda halen görev yapan 150 saatin altında Sertifikası olan veya Emekli olmadan önce Resmi Özel Eğitim okullarında ve Alt Sınıflarda en az bir yıl veya daha fazla çalıştığını belgeleyerek ataması yapılanların müktesep hakkından dolayı eksik kalan eğitimlerinin Uzaktan Eğitim Yöntemi ile tamamlanarak görevlerinin devam ettirilmesi.
17. Sertifikası olmayan Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe ve Matematik Modüllerine doğrudan görevlendirilebilmesi.
18. Rehberlik Araştırma Merkezlerince verilen Destek Eğitim Raporlarında İller arasında Grup Eğitimi önerilen çocukların oranları arasında istatistiki verilerde çok farklılıkların ortadan kalkması için gerekli çalışmanın yapılması.
19. Çalışma saatlerinin değiştirilerek sabah başlangıç ve akşam bitiş saatlerinin uzatılması. (Örneğin 07:00 / 21:00 arası)
20. Ders başlangıcının saat başı olmasından vazgeçilip başlangıç ve bitiş saatlerinin esnetilerek planlamanın kurumlara bırakılması.
21. Engelli Bireylerin grup eğitimini planlarken aynı yaş aralığındaki farklı programlardaki bireylerin ortak gruba alınabilmesi.
22. İş Uğraşı ve Temel El Becerileri Destek Eğitim Programlarının oluşturularak kurumlarımızda uygulanabilir hale getirilmesi.

Kurumlar olarak bizlerin düşünce ve temennileri bunlardan ibarettir. Genel Müdürlüğümüzce değerlendirilerek uygun görülmesi halinde gerekli mevzuat düzenlemelerinin yapılmasını saygılarımızla arz ederiz.
'
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: menekseler, gulumse, barisltd
Sayfa oluşturma zamanı: 0.318 saniye
Sistem Kunena Forum