2 sayfalık yanıt yazdım barış'a ama burada göremiyorum...
özetleyerek tekrar yazıyorum:
sn. barış,
yazdıklarınıza katılmıyorum. çünkü yolsuzluğu meşrulaştırmaya çalışıyorsunuz, size yakıştıramadım.
meb, kuralları koymuş, diyor ki sen çocuğa haftada 90 dk bire bir ders vereceksin ve karşılığında dersi veren öğretmenle hizmeti alan velinin imzaladığı belge ve kestiğin faturayı ay sonunda bana getirip 15 gün sonra da hakediş alacaksın.
sen diyorsun ki, ben sistemi kurarım eğitim ortamı, materyal, öğretmen vs çocuğu seansa yazarım gelir gelir, gelmezse ben öğretmene maaş , devlete vergi verdiğim için keserim naylon faturayı. bu yanlış ve haksız bir uygulamadır. meb diyor ki, çocuk derse gelmediyse telafisini yap kes faturayı yani böyle bir esneklik tanıyor. bunu neden görmezden geliyorsun?
kurumların en büyük sorunu ve açmazı ne biliyor musunuz? meb'in koyduğu kuralları bile bile kurum açmak ve sonra bağırmak ya da yolsuzluğa başvurmak. çok basit bir mantıkla, kurumlar zarar ediyorsa neden kapanmıyor da birileri durmadan kurum açıyor ya da satın alıyor?
olayı somuta indirgeyip 100 öğrencili bir kurum üzerinden örneklendirecek olursak: 100 öğrenci x 8 bireysel x bazılarına grup = 60.000 TL
100 öğrenci için gerekli imza yetkili personel =1+5
tüm hesap kitap bunun üzerinden yapılıyor. eğer kurum o ay 60.000 yerine 50.000 tl fatura keserse batık!
bu mantık külliyen yanlıştır. o nedenle damar okuma kabus gibi geliyor o kurum sahiplerine. 100 öğrencin varsa gelen gelmeyen hepsine full fatura kesersen 31 aralık 2017'yi göremezsin yeni sistemde. 100 öğrenciyi 50.000 TL olarak hesaplayacaksın ve bütçeni ona göre oluşturacaksın. o zaman ne başın ağrır ne de vicdanın rahatsız olur ne de burada yolsuzluğu savunmak durumunda kalırsın...
(bize aralık ayında genel denetim için 3 müfettiş geldi en deneyimlisi denetime önce fatura listesinden başladı. baktı ki öğrencilerin yarısına yakınında 8 bireysel 4 grup yok, yani 6+3, 7+2, 7+0 vb şeklinde, yanındakilere dönerek, ilk kez görüyorum böyle bir şeyi dedi, bugüne kadar genelde tam kesiyorlar deyip bunu raporuna örnek uygulama diye yazdı. )
çözüm:
1- kaynaştırma öğrencilerine ram rapor vermemeli, kendi okullarında destek eğitimi almalılar
2- bedensel programı kalkmalı, sağlık sağlık bakanlığının işidir, milli eğitimin değil.
3- haftada 2 seans saçmalığı yerine spor, sanat, tarım, atölyeler, iş ve uğraşı terapisi, sosyal destek hizmetlerini de içeren kamera sistemli ve haftada en 20 seans hizmetin verildiği merkezlere meb'in aylık en az 2000 TL ödeme yaptığı sistem.
4- kaynak mı? kaynaştırma , bedensel programı iptalleri ve kameralı sistemle elde edilecek tasarrufun yine bu çocukların eğitimine aktarılması...