Şimdi o açıdan bakarsak zaten baştan aşağı sormak lazım, yaptığımız iş rehabilite mi? Bizler gerçekten rehabilitasyon merkezi miyiz? Sağlıkçı mıyız, eğitimci mi? Meb’e mi bağlı olmalıyız sağlık bakanlığına mı? Doktorsuz hemşiresiz rehabilitasyon merkezi olur mu? Bunları netleştirmek lazım ki derste miyiz seansta mıyız ancak o zaman karar verebilelim. Genellikle bir fizyoterapist yaptığı işin tamamını seans olarak görüyor, bir öğretmen ders olarak görüyor, bir psikolog ise 20 seans 20 ders olarak görüyor ve 20lik ders kısmından kendince haklı olarak hoşlanmıyor.
Destek eğitimi kısmını tanımdan çıkarırsak çalışma alanımız daralır mı acaba? Destek eğitimi bir tedavi süreci mi değil mi? Özel öğrenme güçlüğünün tedavi süreçlerinden biri olarak kabul edilir destek eğitimi.
Bu alandaki kavram karmaşalarının mevzuat, beklentiler, ideolojiler ve ekip enstrümanlarının farklı kökenlerden gelmesine bağlıyorum.
Konu başlığına dönecek olursak yaptığımız işin realitesi doğrultusunda, öğretmen sıkıntısını çözme yollarından biri olarak türkçe ve matematik öğretmenlerini kendi branşları doğrultusunda bu sektöre dahil etmenin yolları aranmalıdır.